7 sposobów na płatki owsiane

Czy jedyne co przychodzi Wam do głowy na myśl o płatkach owsianych to… miseczka owsianki? Przemyślcie to jeszcze raz albo sprawdźcie moje pomysły 😉 Od batoników, gofrów, pankejków, ciasteczka po kotlety – istnieje wiele pysznych sposobów, aby cieszyć się tym zdrowym składnikiem w Waszej kuchni.

Jakie rodzaje płatków owsianych i do czego?

W sklepach najczęściej znajdziecie dwa rodzaje płatków owsianych. Błyskawiczne i górskie. Ja jestem ogromną fanką tych drugich, bo nawet po ugotowaniu czy przetrzymaniu w smoothie, nie tracą one swojej tekstury i smaku, co stanowi ciekawe urozmaicenie w posiłku, w którym najczęściej pozostałe składniki nie są twarde i kruche.

Błyskawiczne płatki sprawdzają się dobrze, kiedy chcemy przygotować coś na prawdę na szybko lub chcemy je zblendować.

Płatki owsiane mogą być jedzone „na surowo”, to od Was zależy jaka konsystencja Wam najbardziej odpowiada. Mój sposób to zalanie płatków przygotowanym smoothie, zmieszanie dokładne i odstawienie na noc do lodówki. W ten sposób śniadanie do pracy mam zawsze rano pod ręką gotowe.

Czy płatki owsiane są zdrowe?

Oczywiście! Nie dość, że to świetny dodatek zdrowego błonnika do diety, to jeszcze zawierają mnóstwo witamin i mikroelementów. Ja nie wyobrażam sobie dnia bez porcji płatków i polecam każdemu do wrzucenia ich tam i ówdzie w swoim codziennym menu.

7 sposobów na płatki owsiane:

1.Truskawkowo-owsiane smoothie

Truskawkowo-owsiane Smoothie to orzeźwiające i energetyzujące śniadanie lub deser, bo smakuje jak lody! W ten sposób przemycam sobie lato i myślę już o ciepłych dniach!

2. Gofry owsiane z orzechami pekan

Wystarczy wszystko mocno zblendować – łatwizna! Do wykonania wręcz z zamkniętymi oczami (no dobra może lepiej nie). Kruche i delikatne zarazem. Prawdopodobnie masz już w kuchni wszystko, czego potrzeba aby je przygotować! Idealne na śniadanie lub szybki deser.

Gofry Owsiane z Orzechami Pekan

3. Grzybowe kotleciki

Jak dla mnie kwintesencja grzybowo-orzechowego smaku. Delikatne i rozpływające się w ustach.

Często można spotkać wegańskie „mięso”, które przygotowane jest na bazie grzybów i nie ma w tym nic dziwnego, bo nadaje ono charakterystycznego smaku doskonale go imitującego. Sama od czasu do czasu lubię właśnie tak przygotowywać potrawy, aby był w nich wyczuwalny właśnie taki rodzaj smaku.

Grzybowe Kotleciki

4. Truskawkowe batoniki owsiane

Mogę śmiało powiedzieć, że te batoniki są świetne! 6-składnikowe, owsiane, z dodatkiem masy marcepanowej i dżemu, mają fajną konsystencję i są idealnie słodkie. Doskonałe jako zdrowa przekąska lub deser bez wyrzutów sumienia!

6-składnikowe batoniki truskawkowe

5. Śniadaniowe ciasteczka owsiane

To dla mnie taka sucha wersja owsianki z moimi ulubionymi dodatkami. Przygotowałam je z płatków owsianych, nasion słonecznika, daktyli, rodzynek i pestek dyni. Oczywiście nadadzą się nie tylko na śniadanie, ale również jako zdrowy deser. Kiedy od czasu do czasu chcę coś zmienić i nie mam ochoty na tradycyjną owsiankę albo wolę coś bardziej „przenośnego”, takie ciasteczka sprawdzają się świetnie. Są sycące i przede wszystkim smaczne, pomimo że nie dodałam do nich żadnego słodzika.

Śniadaniowe ciasteczka owsiane

6. Owsiane pankejki z bananem i orzechami

owsiane pankejki

7. Owsianka z brzoskwiniami

Płatki owsiane możecie przygotować wieczór wcześniej zalewając wodą, a rano podać z jogurtem roślinnym, chia i owocami.

Owsianka z brzoskwiniami