Buddha Bowl z Ryżem i Masłem Orzechowym

Czy spotkaliście się już z posiłkami typu Buddha Bowl? Ja natknęłam się dosyć niedawno i od razu przypadły mi do gustu. To coś na kształt sałatki na gorąco pełnej pożywnych składników, tj. warzywa, kasze, strączki i inne. Są idealne o tej porze roku dla każdej osoby, która szuka bezmięsnego i zdrowego posiłku.

Taki obiad to mój sposób na poprawienie sobie humoru. Nie ma to jak danie, które nasyci, będzie pyszne, a jednocześnie przyniesie satysfakcję ze zjedzenia czegoś zdrowego.

buddha-bowl

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu. A jeśli szukacie innych pomysłów na obiad to kliknijcie tutaj -> klik!

Buddha Bowl z Ryżem i Masłem Orzechowym

2 porcje (1 porcja to ok. 400 kcal)

Składniki:

ryż 100g

buraczki gotowane (starte, mogą być ze słoiczka od babci 😉 ) 300g

marchewki 2 sztuki

ziemniaki 2 sztuki

pietruszka 1 sztuka

sól i pieprz do smaku

masło orzechowe ok. 30g

sos sojowy 1 łyżka

czosnek 1 ząbek migdały 15g

Wykonanie:

Warzywa (oprócz buraczków) obieramy, kroimy w kostkę i gotujemy 20 minut. Ryż gotujemy według wskazówek na opakowaniu, a po przygotowaniu łączymy z buraczkami.

Warzywami zagniatamy na pure i przyprawiamy. Masło orzechowe łączymy z czosnkiem przeciśniętym przez praskę, sosem sojowym i migdałami. Warzywa podajemy z ryżem i masłem orzechowym.



  • Sałatka na ciepło to za dużo nawet jak dla mnie 😛

    • To po prostu warzywa na ciepło 😉 Sałatka może się kojarzyć z sałatą ogórkiem i pomidorem na ciepło 😀 ale tutaj bardziej chodzi o takie warzywa jak ziemniaki, cebula, marchewka, bakłażan, cukinia itd 😉

  • Fabryka Pomysłów

    wcześniej nie słyszałam o nich, ale na pewno się zgłębię w temat 🙂

  • Ja jestem fanką kaszotto 😀 Trzeba się grzać w zimne dni 😉

  • Buddha Bowl? Pierwsze słyszymy ale połączenie z masłem orzechowym na pewno jest mega 😀