Buddha Bowl z Ryżem i Masłem Orzechowym

Czy spotkaliście się już z posiłkami typu Buddha Bowl? Ja natknęłam się dosyć niedawno i od razu przypadły mi do gustu. To coś na kształt sałatki na gorąco pełnej pożywnych składników, tj. warzywa, kasze, strączki i inne. Są idealne o tej porze roku dla każdej osoby, która szuka bezmięsnego i zdrowego posiłku.

Taki obiad to mój sposób na poprawienie sobie humoru. Nie ma to jak danie, które nasyci, będzie pyszne, a jednocześnie przyniesie satysfakcję ze zjedzenia czegoś zdrowego.

buddha-bowl

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu. A jeśli szukacie innych pomysłów na obiad to kliknijcie tutaj -> klik!

Buddha Bowl z Ryżem i Masłem Orzechowym

2 porcje (1 porcja to ok. 400 kcal)

Składniki:

ryż 100g

buraczki gotowane (starte, mogą być ze słoiczka od babci 😉 ) 300g

marchewki 2 sztuki

ziemniaki 2 sztuki

pietruszka 1 sztuka

sól i pieprz do smaku

masło orzechowe ok. 30g

sos sojowy 1 łyżka

czosnek 1 ząbek migdały 15g

Wykonanie:

Warzywa (oprócz buraczków) obieramy, kroimy w kostkę i gotujemy 20 minut. Ryż gotujemy według wskazówek na opakowaniu, a po przygotowaniu łączymy z buraczkami.

Warzywami zagniatamy na pure i przyprawiamy. Masło orzechowe łączymy z czosnkiem przeciśniętym przez praskę, sosem sojowym i migdałami. Warzywa podajemy z ryżem i masłem orzechowym.



5 thoughts on “Buddha Bowl z Ryżem i Masłem Orzechowym”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*