Cynamonowa rawnola z puddingiem chia i smoothie

Cynamonowa Rawnola z puddingiem chia i smoothie – szybkie, zdrowe śniadanie. Cynamonowa rawnola (czyli granola bez pieczenia), warstwa puddingu z chia i truskawkowo-bananowe smoothie!

Od dawna uwielbiam nasiona chia i na dobre są one obecne w mojej kuchni. Są bogate w kwasy omega-3 i idealnie nadają się jako dodatek do wegańskiego, zdrowego śniadania!

Cynamonowa rawnola z puddingiem chia i smoothie

Zdecydowanie wierzę, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Zauważyłam u siebie, że to co jem na śniadanie rzeczywiście ma przełożenie na moje samopoczucie w ciągu dnia. Ta cynamonowa rawnola z puddingiem chia i smoothie to idealne połączenie zdrowego i pysznego, czyli tego co lubię najbardziej 😀

Pudding chia najlepiej przygotować wieczór wcześniej, bo potrzebuje on minimum 1 godziny do spęcznienia. Przygotowanie go to tylko zmieszanie mleka sojowego z nasionami chia, czyli dosłownie 1 minuta? Można powiedzieć, że to śniadanie dla leniuchów 😀

Przepis dostępny w wersji video 😉

Cynamonowa rawnola z puddingiem chia i smoothie

3 porcje (1 porcja: ok. 400 kcal)

czas przygotowania: 20 minut

koszt: 3,10 zł za 1 porcję

Składniki:

mleko sojowe (lub inne roślinne) 180 ml

nasiona chia 40 g

daktyle 45 g

cynamon 1/3 łyżeczki

płatki owsiane 80 g

banany 2 sztuki

truskawki mrożone lub świeże 145 g

mleko sojowe (lub roślinne) 180 ml

Wykonanie:

Nasiona chia zalewamy mlekiem i odstawiamy na godzinę (lub na noc) do napęcznienia. Daktyle zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 15 minut.

Po tym czasie miksujemy je z płatkami owsianymi i cynamonem. Banany, truskawki i mleko miksujemy na gładkie smoothie. Do szklaneczki lub miseczki wykładamy rawnolę, pudding chia i smoothie.