Fit Granola

Ta krucha Fit Granola jest pełna zdrowych tłuszczy, białka i błonnika, bo zawiera uwaga!, soczewicę. Pyszne i pełnowartościowe śniadanie lub przekąska do pracy!

fit granola

Nie wiem czy macie już dosyć czy jeszcze mogę Was zarzucać moimi przepisami na granole. Zdecydowanie jak widzicie lubię je przyrządzać, bo uwielbiam ten chrupki, lekko przypieczony smak ziaren i orzechów.

Oczywiście granola stanowi u mnie dodatek do całości, na którą najczęściej składa się jeszcze jogurt i obowiązkowo świeże owoce. Zależy mi jednak na tym aby była jak najbardziej pełnowartościowym dodatkiem, bogatym w białko i tłuszcze.

fit granola

Jak widzicie większość składników jest takich jak w pozostałych przepisach, ale pojawiło się parę modyfikacji. Są migdały, orzechy pecan, a do tego również chia. I co najważniejsze, dodałam odrobinę ugotowanej soczewicy. Myślę, że to dosyć innowacyjny dodatek, przynajmniej u mnie, bo wcześniej nie próbowałam takiego zestawienia, a znalazłam podobny dodatek w jakimś zagranicznym przepisie.

fit granola

Przygotowanie granoli nie zajmuje dużo czasu, nawet z wcześniejszym gotowaniem soczewicy, które również zajmuje dosłownie chwilę 😉

Jak wspomniałam zawsze zajadam swoją granolę z jogurtem (naturalnym zwykłym lub greckim) i owocami. O tej porze roku brak owoców w takim zestawieniu to wręcz grzech 😀 Zazwyczaj mieszam granolę z jogurtem już wieczór wcześniej, aby trochę nim nasiąkła. Oczywiście wszystko tu zależy od preferencji i tego w jakiej formie Wy najbardziej lubicie zajadać się granolą. Może prosto ze słoiczka? 😀

Jeżeli szukacie innych przepisów na granolę to kliknijcie tutaj -> klik! 😉

Fit Granola

4 porcje

Składniki:

płatki owsiane (można użyć bezglutenowych) 90g

ugotowana soczewica 60g

wiórki kokosowe 40g

migdały 35g

orzechy pecan 30g

miód 25g

olej kokosowy 25g

nasiona chia 10g

ksylitol 1 łyżeczka

cynamon 1/2 łyżeczki

Wykonanie:

Nastawiamy piekarnik na 160 stopni. Wszystkie składniki mieszamy dokładnie w miseczce a następnie wykładamy na papier pergaminowy i pieczemy około 20 minut.

Mniej więcej w połowie czasu warto przemieszać granolę, aby była równomiernie podpieczona. Po wyjęciu odstawiamy do ostudzenia. Przechowujemy w szczelnym pojemniczku lub słoiczku.

 

 

Zapisz

Zapisz



6 thoughts on “Fit Granola”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*