Fit Placki Ziemniaczane

Bardzo prosty i wszystkim znany dodatek do obiadu. Wystarczy potraktować obrane ziemniaczki blenderem i połączyć z przyprawami oraz odrobiną mąki. Otrzymamy proste i zdrowe placuszki, które doskonale pasować będą do niemal każdego obiadu.

fit-placki

Pewnie większość osób kojarzy placki ziemniaczane z dosyć kalorycznym daniem. I tak rzeczywiście jest jeśli są smażone na bardzo głębokim tłuszczu, a do masy dodajemy dużo mąki i jajka. Moja propozycja obeszła się bez jajek i tylko z odrobiną mąki. Jest szybko i prosto, bo dla mnie to obiad do zrobienia w środku tygodnia. Do tego możecie podać je z sałatką lub innymi ulubionymi dodatkami aby stworzyć pełnowartościowy posiłek.

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu. A jeśli szukacie innych pomysłów na placki to kliknijcie tutaj -> klik!

Fit Placki Ziemniaczane

2 porcje (4 placki, 1 porcja to ok. 130 kcal)

Składniki:

ziemniaki ok. 300-350g

mleko roślinne lub zwykłe 1 łyżka

mąka pszenna 1 łyżka

sól i pieprz do smaku

olej do smażenia

Wykonanie:

Ziemniaki obieramy i kroimy drobno. Miksujemy za pomocą blendera lub rozdrabniacza. Łączymy z pozostałymi składnikami i smażymy na odrobinie oleju (4 minuty z jednej strony i 2 minuty z drugiej).

Zapisz