Granola z Orzechami i Nasionami

Na śniadanie zazwyczaj jest u mnie owsianka, granola, pankejki, muffinki lub dla odmiany coś wytrawnego (najczęściej z jajkami). Dzisiaj wylądowała u mnie granola! A dokładniej Granola z Orzechami i Nasionami.

Uważam, że domową granolę warto w domu mieć i nie wyobrażam sobie zjedzenia wszelkich sklepowych mieszanek musli czy tym podobnych produktów. Dlaczego? Wystarczy przeczytać skład… A co do granoli to jest idealna na szybkie, zdrowe i pożywne śniadanko. Wystarczy odrobina jogurtu, mleka i można się zajadać!

Do tego jest ją niesłychanie łatwo przygotować! Serio, wystarczy że po prostu Wam się zachce i poświęcicie chwilę na zmieszanie ulubionych składników. Później do piekarnika i gotowe.

granola z orzechami

Spróbujcie zrobić raz… i pewnie zostanie już z Wami na dobre 😀

Ta granola jest pełna orzechów i nasion, które stanowią doskonały, zdrowy dodatek w naszej codziennej diecie. Zawierają mnóstwo potrzebnych nam witamin, minerałów, ale również są doskonałym źródłem protein. Taka dawka zdrowych składników o poranku zawsze się sprawdza. Brak głodu do drugiego śniadania gwarantowany! Znajdziecie w mojej granoli migdały, nerkowce, pestki dyni i wiórki kokosowe.

Oczywiście to tylko moja propozycja, bo możecie stworzyć swoją własną kompozycję z orzechów i nasion, które lubicie najbardziej lub które po prostu macie akurat pod ręką.

granola z orzechami

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu. A jeśli szukacie innych pomysłów na granolę to kliknijcie tutaj -> klik! 😉

A tak zupełnie na marginesie to odliczam już dni do mojego wyjazdu! Pierwszy lot samolotem, pierwsza tak daleka wycieczka! Jestem niesamowicie podekscytowana :D!

Granola z Orzechami i Nasionami

4 porcje (1 porcja to ok. 300kcal)

Składniki:

płatki owsiane 100g

wiórki kokosowe 55g

orzechy nerkowca 45g

migdały 25g

pestki dyni 20g

olej kokosowy 15g

białko jajka 1 sztuka

miód 1 łyżeczka

cynamon 1/2 łyżeczki

gałka muszkatołowa 1/4 łyżeczki

mleko do podania ok. 200ml

Wykonanie:

Nastawiamy piekarnik na 150 stopni. Mieszamy wszystkie składniki w miseczce i wysypujemy na papier pergaminowy. Pieczemy granolę około 20 minut (w połowie mieszając).

Podajemy z mlekiem i/lub jogurtem naturalnym.

 

Zapisz

Zapisz