Grzyby w Sosie Indyjskim

Grzyby w Sosie Indyjskim to wspaniały, aromatyczny, zdrowy posiłek, który pokochają wszyscy miłośnicy pieczarek. Wśród grzybów myślę, że te są najbardziej popularne (bo najpowszechniej dostępne). Na pewno będę jeszcze chciała wypróbować to danie w sezonie grzybowym ze świeżymi kurkami i borowikami. Póki co pieczarki i tak sprawdziły się świetnie w tym orientalnym w smaku daniu.

grzyby w sosie

Przez wiele lat istniało przekonanie, że grzyby nie są dla nas źródłem żadnych składników odżywczych. Tym czasem pieczarki są źródłem prawie wszystkich ważnych aminokwasów, dobrze przyswajalnych węglowodanów i tłuszczy oraz potasu. Tak więc dania przyrządzanr na ich bazie na pewno nie można nazwać bezwartościowymi.

grzyby w sosie2

Danie podałam z domowymi chlebkami naan, na które przepis również tutaj znajdziecie. Uwielbiam takie indyjskie smaki! Odkąd pierwszy raz ich spróbowałam skradły moje serce bezpowrotnie.

GRZYBY W SOSIE INDYJSKIM

ilość: 2 porcje

Składniki:

chlebki naan:

drożdże 5g

woda 45ml

mleko 1 łyżeczka

ksylitol lub cukier 1 łyżka

jajko 1 sztuka

sól 1 szczypta

mąka 100g

czosnek granulowany 1/3 łyżeczki

 masło 1 łyżka roztopione

grzyby w sosie:

pieczarki 250g

olej i masło do smażenia

czosnek 4 ząbki

cebula 1 sztuka

kardamon 1/3 łyżeczki

cynamon 1/3 łyżeczki

imbir 1/3 łyżeczki

migdały 10g

chili wg uznania

kurkuma 1/3 łyżeczki

ksylitol lub cukier 1 szczypta

kolendra 1 łyżeczka

jogurt lub ulubiony sos do podania

Wykonanie:

Drożdże mieszamy z ksylitolem, mlekiem i ciepłą wodą. Rozczyn odstawiamy na 10 minut, po czym dodajemy resztę składników, mieszamy, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na godzinę.

Po tym czasie wyrabiamy ciasto, na pewno zajdzie potrzeba dosypania mąki (dodajemy ją do momentu aż ciasto będzie pulchne i nie będzie się kleić do palców – jak na pizzą).

Dzielimy je na dwie części i dłonią formujemy placki o średnic nieco mniejszej niż nasza patelnia. Podsmażamy placki na maśle (po 3-4 minuty z obu stron).

Gotowe placki odkładamy na ręcznik kuchenny i wkładamy do torebki foliowej, aby nie przeschły. Na oleju z dodatkiem masła podsmażamy pieczarki.

Kiedy woda wyparuje (3-4 minuty) przekładamy je, a na tej samej patelni podsmażamy 3/4 cebuli, 2 ząbki czosnku i przyprawiamy imbirem.

Po 2 minutach przenosimy je z patelni do miksera, do którego dodajemy również 1/4 świeżej cebuli, migdały, chili i miksujemy na gładką masę (można dodać odrobinę wody).

Na patelni podsmażamy pozostałe 2 ząbki czosnku z kardamonem, cynamonem, kurkumą i ksylitolem. Następnie dodajemy na patelnię zmiksowaną masę i pieczarki.

Do całości dolewamy około 50ml wody i podsmażamy. Sos ma być gęsty, ale nie zbyt mocno zredukowany. Wykładamy sos na talerz, polewamy delikatnie jogurtem i podajemy z chlebkiem.

Zapisz

Zapisz