Hummus z Awokado

Hummus to jak każdy wie doskonała, zdrowa pasta nadająca się idealnie na śniadaniowe kanapeczki. Dzisiaj pora na Hummus z dodatkiem pysznego awokado, który pokochacie!

Hummus jest potrawą pochodzącą z Libanu i biorąc to pod uwagę prawdopodobnie nigdy nie spróbuję oryginału, bo na chwilę obecną nie wyobrażam sobie wycieczki w tamte strony. Aczkolwiek, kto wie gdzie los człowieka poniesie, więc może… Szanse jednak są małe, a hummus lubię również w nieoryginalnym wydaniu. Wiem, że tyle ile osób tyle przepisów na hummus. Jak dla mnie podstawą jest to aby miał gładką i delikatną konsystencję. Taką która pozwoli na jego rozsmarowanie na kanapce, ale również maczanie w nim warzyw. Moim zdaniem jest to doskonały dodatek do śniadań, ale również przekąsek, gdy mamy gości lub oglądamy w domu film.

Na pewno przepis, który tutaj znajdziecie nie ma nic wspólnego z tradycyjnie przyrządzanym hummusem, ale przecież kuchnia to nie apteka i nie chodzi w niej oto, aby wszystko było zgodnie ze sztuką (oczywiście z wyjątkami). W kuchni liczy się moim zdaniem wyobraźnia i możliwość łączenia składników dających smaczne efekty, a w tym przypadku na pewno tak właśnie jest 😉

hummus

Myślę, że o ile większość osób próbowała hummusu to na pewno część nie łączyła go jeszcze z awokado i masłem orzechowym (zamiast tahiny). Awokado jest obecnie tak szeroko dostępne, że na prawdę żal go nie kupować. U mnie ląduje regularnie na liście zakupów, bo wiem że nawet jeśli nie wykorzystam go w przepisach to mój Mąż dostanie go w kanapkach 😀 W końcu jest to na prawdę bardzo zdrowe źródło tłuszczy. Moim zdaniem awokado pasuje zawsze i wszędzie (nawet do deserów!).

Pamiętajmy jednak o tym, że awokado musi być dojrzałe! A niektórzy powiedzieliby, że „przejrzałe”, bo rzeczywiście tak to wygląda. O tym jak powinno wyglądać awokado gotowe do zjedzenia możecie znaleźć bez problemu w internecie. Warto przeczytać przed pierwszym jego zakupem.

hummus

Taki hummus wydaje mi się o wiele smaczniejszy od tradycyjnej wersji i bardziej pożywny dzięki właściwościom awokado. Dodatkowo jest bardziej kremowy i doskonale nadaje się na pszenne bułeczki lub do podania z warzywami.

Przepis przygotowałam w ramach akcji kulinarnej na durszlaku Kuchnia Bliskiego Wschodu!

Kuchnia Bliskiego Wschodu 2016

Jeżeli szukacie innych przepisów na to jak przemycić awokado do Waszej diety to kliknijcie tutaj -> klik! 😉

Hummus z Awokado

2 porcje (1 porcja to około 150kcal – bez bułek)

Składniki:

ciecierzyca z puszki 60g

awokado 1/4 sztuki

masło orzechowe 1 łyżeczka

sok z cytryny 1 łyżeczka

migdały, oliwa i bułki do podania

Wykonanie:

Wszystkie składniki na hummus dokładnie miksujemy w procesorze. Podajemy z bułką, skropiony oliwą i posypany migdałami.

 

 

 

Zapisz

Zapisz



>
Facebook