Jabłkowo-Granatowy Deser

Minęło już sporo czasu od mojej wycieczki do Grecji, a ja nadal mam w głowie te wspaniałe widoki, przeżycia i… smaki. Ostatnio przypomniały mi się słodkie smaki baklawy i ciasteczek kurabiedes. To skłoniło mnie do przygotowania prostego i słodziutkiego (ale bez dodatku cukru) śniadania – Jabłkowo-Granatowy Deser. Do posłodzenia całości użyłam odrobiny miodu, suszonych i świeżych owoców. Aby śniadanie było pełnowartościowe, nie mogło zabraknąć źródła zdrowych protein, czyli nasion chia, orzechów włoskich i kokosa. Całość dzięki temu stanowi bardzo ciekawe połączenie tekstur i smaku. Zdecydowałam się na użycie świeżych jabłek, granatu i suszonych owców miechunki, rodzynek i żurawiny.

jablkowo-granatowy-deser

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu. A jeśli szukacie innych pomysłów na jabłka to kliknijcie tutaj -> klik! 😉

Jabłkowo-Granatowy Deser

4 porcje (1 porcja to ok. 400kcal)

Składniki:

nasiona chia 40g

mleko zwykłe lub roślinne 160ml

skórka z cytryny

orzechy włoskie 20g

miód 30g

wiórki kokosowe 60g

granat 1 sztuka

jabłka 4 sztuki

suszone owoce 70g

Wykonanie:

Nasiona chia zalewamy mlekiem i dodajemy skórkę z cytryny. Odstawiamy chia do spęcznienia na ok. 1 godzinę. Orzechy włoskie mieszamy z miodem. Pudding chia podajemy z wiórkami kokosowymi, owocami świeżymi i suszonymi oraz orzechami.



10 thoughts on “Jabłkowo-Granatowy Deser”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*