Jaglane Burgery z Czerwoną Fasolą

Ależ to były pyszne burgery! Bardzo się cieszę, że mogę się z Wami podzielić przepisem na nie. Jaglane Burgery z Czerwoną Fasolą ostatnio podbiły nasze serca i już nie mogłam się doczekać, żeby Wam je pokazać. Są niesamowicie głębokie w smaku. Każdy kęs to… co ja tam będę gadać. Musicie spróbować!

Właśnie sobie przypomniałam, że rok 2016 był ogłoszony rokiem roślin strączkowych. Na początku roku rzeczywiście było o tym głośno, ale teraz trochę wydaje mi się, że ta inicjatywa ucichła. Z mojej strony jeżeli nie macie pomysłów na przemycenie ich do swojej diety to polecam te burgery lub inne moje przepisy, w których znajdziecie fasolę czerwoną, ciecierzycę, soczewicę.

jaglane burgery

Dlaczego warto jeść „strączki”? Bo zawierają dużą ilość błonnika, składników mineralnych, protein i złożonych węglowodanów. Szczególnie oczywiście polecam je osobom, które starają się zmniejszyć ilość spożywanego mięsa. Na prawdę warto je włączyć do codziennej diety.

U mnie rośliny strączkowe goszczą w kuchni nagminnie, a wręcz prawie codziennie. Odkąd postanowiłam zmniejszyć ilość spożywanego mięsa do minimum bardzo polubiłam się z fasolą, ciecierzycą i soczewicą. Jak wiele razy powtarzam nie jestem wegetarianką, ale staram się się ograniczać spożycie mięsnych produktów jak tylko mogę.

jaglane burgery

Dodatkowo zauważyłam, że dzięki temu moja dieta jest bardziej urozmaicona, ciekawsza oraz tańsza! Tak, dopiero teraz zauważyłam jak droga jest pierś z indyka i jak oszczędzam na tym, że nie jem żadnego przetworzonego mięsa typu szynki czy kiełbasy. Jak widać przejście na zdrowszą dietę w cale nie jest drogie, a wręcz odciąża budżet. Wiem, że wiele osób powie teraz, że bez mięsa się nie da żyć i tylko białko z mięsa jest słuszne, a dieta wegetariańska jest niezdrowa. Dlatego nie mówię i nie forsuję tego, że z mięsem należy pożegnać się definitywnie (aczkolwiek wewnętrznie uważam, że to byłoby słuszne podejście), ale warto je ograniczać. Jeżeli nawet nie zależy nam na dobru zwierząt i nie przeraża Was ta cała machina nadmiernego konsumpcjonizmu, to powiem tylko, że większość mięsa które zjadamy jest nafaszerowane substancjami mającymi wywołać sztuczny wzrost masy mięśniowej itd. Warto więc pomyśleć o swoim zdrowiu z tej perspektywy.

Jednym ze sposobów na fajne wykorzystanie nasion strączkowych są roślinne burgery, takie jak te jaglano-fasolowe. Uwierzcie mi, że potrafią być one lepsze od ich mięsnych pierwowzorów.

jaglane burgery

Jaglane burgery są wyjątkowe pod względem smaku, bo prócz fasoli możecie w nich znaleźć cebulę, daktyle, sos sojowy. Dzięki temu każdy kęs to ciekawa kompozycja smaków. Jak do tej pory jedne z lepszych wegańskich burgerów jakie zrobiłam. A co najważniejsze są zdrowo przyrządzone, bo w piekarniku. Dzięki temu unikamy smażenia na głębokim tłuszczu. Burgery w cale nie wychodzą przez to suche, a my zaoszczędzamy też czas i energię poświęcaną na mycie dodatkowych naczyń.

http://durszlak.pl/pliki/718

Na hasło ZDROWE-GOTOWANIE w sklepie Dajar możecie mieć 10% zniżki na produkty #Ambition 🙂

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu!

Ambition z dbałością

Jaglane Burgery z Czerwoną Fasolą

2 porcje (1 porcja to ok. 400kcal)

Składniki:

burgery:

kasza jaglana 100g

fasola czerwona 175g

cebula 1 sztuka

daktyle 2 sztuki

papryka 1 łyżeczka

sos sojowy 1 łyżka

chili wg uznania

sól i pieprz do smaku

sos:

pomidory krojone 1 puszka

ocet balsamiczny 15ml

sos sojowy 1 łyżka

ksylitol lub cukier 1 łyżeczka

oliwa 15ml

imbir 1/3 łyżeczki

papryka 1 łyżeczka

pieprz do smaku

rukola i szczypiorek do podania

Wykonanie:

Kaszę jaglaną gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Za pomocą food procesora rozdrabniamy fasolę, cebulę i daktyle. Dodajemy warzywa do ugotowanej kaszy jaglanej (ostudzonej, po ok. 15 minutach) i przyprawiamy całość.

Nastawiamy piekarnik na 175 stopni. Z masy formujemy ok. 8 burgerów, które układamy na papierze pergaminowym i pieczemy 30 minut (po 15 minutach przewracamy burgery na drugą stronę).

W międzyczasie przygotowujemy sos. W garnku mieszamy wszystkie składniki na sos i gotujemy całość ok. 15 minut aby go zredukować. Następnie odstawiamy na 10-15 minut do ostudzenia.

Burgery podajemy z sosem, szczypiorkiem i rukolą.

 

 

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz



  • Daktyle do kotlecików? Fajny pomysł 😀

    • A dziękuję 😀 Bardzo fajnie podkręcają smak 🙂

  • Uwielbiam roślinne burgery!

  • Fabryka Pomysłów

    bardzo fajny pomysł na kotlety 🙂

  • To jest świetna propozycja na moje bezmięsne czwartkowe obiady 🙂