Jaglanka – Zdrowe i Pożywne Śniadanie

Zdecydowanie na moim blogu królują owsianki, a do jaglanek nie byłam do końca przekonana. Ale ostatnio natrafiałam na nią w internecie tak często, że postanowiłam również ją zrobić i wypróbować. Pozytywnie się zaskoczyłam. Jaglanka doskonale sprawdziła się jako zastępstwo dla owsianki, równie zdrowe i pyszne.

Ponieważ staram się aby śniadanie zawsze było zdrowe i pożywne, czasem w cale nie jest łatwo znaleźć nowy przepis, który sprosta tym kryteriom. Zwłaszcza, że co do śniadania bywam dosyć wybredna.

W końcu udało mi się również zapanować jakoś nad moim codziennym planem żywieniowym i co najważniejsze! zaczęłam pić wodę i herbatę (kto nie wiedział tego informuję, że wody przez ostatnie parę lat nie piłam w cale, prócz bardziej wyczerpujących treningów, ale w tedy też tylko na przymus). Już po paru dniach czuję się o wiele lepiej, Jak się okazało życie na samej kawie (zbożowej i zwykłej), w cale nie było mile widziane przez mój organizm. Nie wiem tak na prawdę jak to się stało, że podjęłam taką próbę, bo byłam zawsze bardzo negatywnie nastawiona do wody i herbaty. Musiałam się pochwalić wybaczcie, ale to dla mnie spory sukces ;]

jaglanka

A wracając do jaglanki. Lubię gdy śniadanie jest pełnowartościowe, a przy tym apetyczne i nie powodujące wyrzutów sumienia. Możecie wierzyć lub nie, bo widzicie u mnie na blogu wiele różnych słodkości, ale dziennie ledwo co udaje mi się zjeść te 1600-1800 kcal. Jedyny moment kiedy staram się zapomnieć o nadprogramowych kaloriach to jedzenie na mieście, gdzie stawiam przede wszystkim na jakość i ciekawe połączenia smaków.

I znów wracając do Jaglanki, czyli zdrowego śniadania…

Wszelkiego rodzaju owsianki, granole, jaglanki, puddingi chia to moja specjalność. Robi się je zazwyczaj w tempie ekspresowym i co najważniejsze można je przygotować wieczór przed i nadal będą smakowały pysznie rano. Tym razem sposób na pyszną jaglankę bez dodatku cukru, a słodką dzięki bananom. Z dodatkiem protein i zdrowych tłuszczy z orzechów, nasion i kakao. W zamrażarce znalazłam maliny, więc również wylądowały w jaglance. Jak widzicie składników jest wiele i to lubię! Nie tylko ze względu na smaki, ale również różną konsystencję poszczególnych składników. Od delikatnej, miękkiej kaszy i owoców, do chrupiących orzechów i nasion.

jaglanka

Częstujcie się przepisem! Danie jest w 100% wegańskie, a jeżeli chcielibyście znaleźć inne wegańskie przepisu to kliknijcie tutaj -> klik! 😉 A jeżeli szukacie przepisów na kaszę jaglaną to zapraszam tutaj -> klik!

Jaglanka – Zdrowe Śniadanie

ilość: 4 porcje

Składniki:

 kasza jaglana 200g

banany 2 sztuki

mrożone maliny 240g

masło orzechowe (domowe z nerkowców) 20g

kakao naturalne 20g

pestki dyni 20g

migdały 20g

wiórki kokosowe 20g

siemię lniane 20g

dowolne owoce do podania 195g

Wykonanie:

 Kaszę jaglaną gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Następnie odstawiamy do przestudzenia i łączymy z pozostałymi składnikami. Podajemy z pestkami dyni, orzechami, wiórkami i świeżymi owocami.

Jeżeli jaglanka będzie zbyt gęsta możemy dodać mleko lub wodę.

Zapisz

Zapisz

Zapisz