Kokosowa Granola z Nasionami i Orzechami

Ta Kokosowa Granola z Nasionami i Orzechami jest chrupiąca, lekko słodka dzięki rodzynkom i smakuje na prawdę wakacyjnie i lekko.

kokosowa granola

Powiem Wam zupełnie szczerze, że dawniej nie lubiłam płatków owsianych, granoli ani musli. W domu zazwyczaj jadło się je z mlekiem i jak dla mnie było to totalnie niezjadliwe. Dlatego głównie żywiłam się kanapkami…codziennie praktycznie takimi samymi. Ale później spróbowałam owsianki na jogurcie, nocnej z różnymi dodatkami i to było to! Później zrobiłam domową Granolę i wiedziałam już, że kanapki na śniadanie znikną prawdopodobnie bezpowrotnie. Obecnie jestem na etapie powrotu do wytrawnych śniadań, ale to w cale nie znaczy, że od czasu do czasu lub na drugie śniadanie nie będzie się tutaj pojawiać granola lub różnego rodzaju pomysły na owsianki. O nie, z niej nie zrezygnuję 😀

kokosowa granola

Szczególnie granola sprawdza się w przypadku, gdy chcemy zjeść lekkie, a zarazem pełnowartościowe śniadanie lub przekąskę do pracy. Jak dla mnie podstawą dobrej granoli jest mnogość składników, które nadają jej niepowtarzalny smak. Do tego powinna mieć chrupiącą konsystencję, aby uzupełniać się z jogurtem, świeżymi owocami lub innymi dodatkami. Poza tym nie zapominajmy o tym, że robiąc domową granolę nie używamy cukru (którego znajdziecie w sklepowych płatkach musli na prawdę sporo). Zrobiłam dzisiejszą granolę z wiórków kokosowych, rodzynek, płatków owsianych, nasion i orzechów. Do tego odrobina miodu i oleju kokosowego.

kokosowa granola

Jeżeli nie zawsze masz czas na przygotowywanie śniadań to przygotowanie puszki granoli na pewno się sprawdzi. Można ją przechowywać w szczelnych opakowaniu dość długo. Dzięki temu zawsze możesz liczyć na szybkie i pełnowartościowe śniadanie. Mi osobiście najlepiej smakuje z jogurtem naturalnym lub greckim oraz dodatkiem świeżych owoców. Granola również doskonale nadaje się do przygotowania szybkich deserów, takich jak ten -> klik.

Kokosowa Granola z Nasionami i Orzechami

ilość: 4 porcje

Składniki:

płatki owsiane 95g

migdały 40g

orzechy pecan 20g

rodzynki 80g

wiórki kokosowe 25g

pestki dyni 30g

miód 15g

olej kokosowy 1 łyżka

Wykonanie:

Nastawiamy piekarnik na 160 stopni. Wszystkie składniki mieszamy razem w miseczce i całość wysypujemy na papier do pieczenia. Pieczemy około 10 minut, po czym mieszamy i pieczemy kolejne 10 minut.

Po ostudzeniu przenosimy do szczelnego pojemnika. Podajemy z jogurtem naturalnym lub mlekiem i świeżymi owocami.

Zapisz

Zapisz