Letnia pełnoziarnista tortilla z warzywami

Kiedy mam ochotę na coś pszennego to bardzo często robię tortillę. Szybki sposób na coś glutenowego! Skoro jest lato to postawiłam na zdrowszą, pełnoziarnistą wersję z warzywami.

Taka domowa tortilla jest twardsza niż te gumowe, elastyczne, sklepowe wersje. Jak dla mnie jest to lepsze rozwiązanie. Zrobienie jej moim zdaniem nie zajmuje więcej niż 5 minut, więc warto. Zazwyczaj podsmażam ją na rozgrzanej patelni bez dodatku tłuszczu po 2 minuty z obu stron. Tym razem podałam z warzywami z patelni, świeżą rukolą, awokado i „pietruszkowym ketchupem”.

Letnia pełnoziarnista tortilla z warzywami

Takie tortille doskonale sprawdzają się na wypadek szybkiego obiadu, bo ich przygotowanie zajmuje na prawdę niewiele, a podczas gdy ciasto odpoczywa możemy przygotować warzywne dodatki.

Letnia pełnoziarnista tortilla z warzywami

2 porcje (1 porcja to ok. 500 kcal)

czas przygotowania: ok. 30 minut

koszt: ok. 7.10zł za porcję

Składniki:

tortilla:

mąka pszenna pełnoziarnista 125g

ciepła woda 70ml

oliwa 1 łyżka

czosnek granulowany i sól do smaku

pietruszkowy ketchup:

ulubiony ketchup 45g

pietruszka 1/2 pęczka

sok z 1/4 cytryny

warzywa z patelni:

oliwa 1 łyżka

cebula czerwona 1 łyżka

cukinia 1 sztuka 1

pomidorki koktajlowe 130g

kukurydza z puszki 170g

rukola 2 garści

awokado 1 sztuka

Wykonanie:

Mieszamy składniki na tortille, zagniatamy i zawijamy w folię spożywczą. Odstawiamy na 10-15 minut aby odpoczęło. W tym czasie mieszamy składniki na pietruszkowy ketchup i wstawiamy go do lodówki.

Kroimy cebulę, cukinię i podsmażamy na oliwie ok. 4 minut. Dodajemy pomidorki przekrojone na pół i podsmażamy jeszcze 6 minut.

Mieszamy warzywa z kukurydzą. Ciasto na tortille dzielimy na pół i rozwałkowujemy. Smażymy tortille ok. 2 minuty z obu stron na rozgrzanej patelni.

Podajemy z warzywami z patelni, awokado, rukolą i pietruszkowym ketchupem.

Summer whole-grain tortilla with vegetables

Ideal dinner for summer time is a healthier, whole-grain tortilla with vegetables.

2 servings (1 serving – 500 kcal)

time of preparation: 30 minutes

Ingredients:

tortilla:

whole wheat flour 125g

warm water 70ml

olive oil 1 tablespoon

granulated garlic and salt to taste

parsley ketchup:

favorite ketchup 45g

parsley 1/2 bunch

juice from 1/4 lemon

vegetables:

olive oil 1 tablespoon

1 red onion

1 zucchini

cherry tomatoes 130g

canned corn 170g

arugola 2 handfuls

1 avocado

Instructions:

Mix the ingredients for the tortillas, knead and wrap in food foil. Leave for 10-15 minutes to rest. Mix the ingredients for the parsley ketchup and place it in the fridge.

Chop the onion, zucchini and fry with oil for about 4 minutes. Add tomatoes cut in halfs and fry for another 6 minutes.

Mix vegetables with corn. Divide the tortilla cake in half and roll out. Fry the tortillas for about 2 minutes on both sides on a hot pan.

Serve with vegetables from skillet, avocado, arugula and parsley ketchup.