Owsianka Kiwi

Zima upływa mi pod znakiem cytrusów. Teraz pora na kiwi. A jak kiwi na śniadanie to tylko z owsianką na mleczku kokosowym. Kiwi jest teraz łatwo dostępne i tanie, więc to najlepsza pora!

Owsiankę ostatnio jem prawie codziennie na śniadanie. Zawsze lądują w niej owoce i inne dodatki. Jesienią to zazwyczaj jabłka i gruszki, później przychodzi pora na cytrusy, a latem… mmm świeże truskawki, maliny, jagody. Obowiązkowo też zawsze dodaję orzechy, nasiona lub np. mleczko kokosowe, tak aby owsianka była bardziej pożywna. W końcu śniadanie właśnie takie musi być, aby energię z niego czerpać jeszcze długo do południa. Dzięki dodatkowi owoców owsianki nie trzeba dodatkowo słodzić. Oczywiście zaletą takich przepisów jest to, że można je dowolnie modyfikować w zależności od tego na co mamy ochotę danego dnia.

owsianka kiwi

Dzisiejsza owsianka (jak każde moje śniadanie) ma 400 kcal, w tym dużo błonnika, zdrowych tłuszczy i białka. Czyli zdecydowanie to czego potrzebujemy z rana.

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu. A jeśli szukacie innych pomysłów na owsiankę to kliknijcie tutaj -> klik!

Owsianka Kiwi

2 porcje (1 porcja to ok. 400 kcal)

czas przygotowania to ok. 10 minut

kosz to ok. 6 zł

Składniki:

płatki owsiane 110 g

woda 220 ml

kiwi ok. 210 g

mleczko kokosowe 50 g

miód 1 łyżka

masło orzechowe ok. 1.5 łyżki

pestki dyni 10 g

cynamon do smaku

Wykonanie:

Płatki owsiane gotujemy z wodą, pokrojonym kiwi (parę plastrów można zostawić na wierzch), mleczkiem kokosowym, miodem, masłem orzechowym i cynamonem.

Gotujemy do momentu, aż owsianka zgęstnieje. Podajemy z pestkami dyni.

Zapisz

Zapisz

Zapisz



  • Wszystko co z kiwi to ja bardzo chętnie 🙂