Owsianka z Kurkumą – Złote Śniadanie

Ostatnio u mnie w kuchni sporo kurkumy (i dobrze). Jak wiecie jest ona zdrową i smaczną przyprawą. Od wielu lat używana jest w Azji w celach kulinarnych jak i leczniczych. Ostatnio wydaje mi się, że staje się również coraz bardziej popularna u nas. Nie wierzę w to, że jest to remedium na wszystkie choroby wszechświata, ale na pewno w jakimś stopniu może wpływać na nasze samopoczucie i lepsze funkcjonowanie organizmu. Dzisiaj więc zacznę od niej dzień i na stole ląduje Owsianka z Kurkumą.

Poza  jej smakiem i właściwościami uwielbiam kolor jaki nadaje potrawom. Ten złoty, promienny kolor! Idealny na śniadanie o wschodzie słońca 😉

owsianka z kurkumą

Nie wiem czy każdemu przypadnie kurkuma w wersji na słodko, ja pamiętam, że przy moim pierwszym podejściu do takiej owsianki smak wydawał mi się dziwny, ale przyjemny. Później już smakowało mi zupełnie i ostatecznie ten smak jest dla mnie zupełnie naturalny. Doskonale komponuje się ze świeżymi owocami.

Taka owsianka z kurkumą i innymi dodatkami jest super zdrowa i stanowi na prawdę królewskie śniadanie lub przekąskę do pracy. Jest słodka dzięki nektarynkom, gruszkom i suszonym owocom, a dodatek migdałów, pestek dyni i wiórków kokosowych stanowi wspaniałe źródło białka i tłuszczy. Takie danie o poranku jest na prawdę pobudzające i odświeżające.

owsianka z kurkumą

Jak wspomniałam na początku kurkumę znajdziecie w wielu moich potrawach (nawet muffinkach) i jeżeli szukacie przepisów z jej udziałem to kliknijcie tutaj -> klik! 😉

Mam nadzieję, że wypróbujecie przepis i podzielicie się ze mną Waszymi wrażeniami 😉

Owsianka z Kurkumą – Złote Śniadanie

4 porcje (1 porcja to około 300kcal)

Składniki:

mleko 220ml

jogurt naturalny 1 duże opakowanie

płatki owsiane 1 szklanka

kurkuma 1 łyżka

suszone owoce 35g

pestki dyni 20g

migdały 20g

wiórki kokosowe 20g

nektarynki 2 sztuki

gruszki 2 sztuki

miód do podania

Wykonanie:

Płatki owsiane zalewamy mlekiem i jogurtem oraz przyprawiamy kurkumą. Wstawiamy do lodówki na noc. Owsiankę podajemy z suszonymi owocami, pestkami dyni, migdałami, wiórkami kokosowymi, świeżymi owocami i miodem.

 

Zapisz

Zapisz