Pankejki Owsiane Intensywnie Bananowe

Idealnie mięciutkie pankejki owsiane podane z bananami i brzoskwiniami oraz odrobiną domowej czekolady; te Pankejki Intensywnie Bananowe to pyszny sposób na zdrową przekąskę!

Pankejki to jak wiecie jedna z moich ulubionych przekąsek; i wydaje mi się, że jest to słodka przekąska, która najczęściej pojawia się u mnie na drugie śniadanie.

pankejki owsiane

W cale nie mam z tego powodu wyrzutów sumienia, bo staram się aby nie zawierały cukru, nigdy nie podaję ich też z bitą śmietaną lub innymi cudami. Wystarczy domowa czekolada i świeże owoce! Zaspokaja to w zupełności moją potrzebę sięgnięcia po coś słodkiego.

Poza tym, lubię je przygotowywać! Przerzucać na patelni i wrzucać na talerz. Wiem, że to dziwne, ale lubię 😀

Zauważyłam również, że moje przepisy na pankejki są bardzo popularne i bardzo lubicie tego typu pomysły na śniadania. Więc chyba kolejny przepis powitacie z równym entuzjazmem. Oto Pankejki Intensywnie Bananowe!

pankejki owsiane

Jeżeli uważacie, że takie pankejki to istna Rozpusta!, to Was pocieszę 😉 bo jedna porcja to zaledwie 300kcal, czyli idealnie na przekąskę bez wyrzutów sumienia. Dodatkowo nie znajdziecie w nich cukru ani masła.

pankejki owsiane

Masło zastąpione jest olejem kokosowym, który doskonale sprawdza się w tym przepisie. Prócz mąki są również zmielone płatki owsiane (im bardziej zmielone tym lżejsze i pulchniejsze placuszki otrzymacie). Do tego jogurt naturalny i odrobina soku z cytryny, aby orzeźwić smak. Wszystkie te składniki połączone razem w magiczny sposób dają w efekcie puszyste i lekkie placuszki.

Mogłabym jeszcze o nich dłuuuugo pisać, ale wiem, że najważniejszy jest przepis, więc przechodzę do sedna sprawy 😀

Jeżeli szukacie innych przepisów na pankejki to kliknijcie tutaj -> klik!  😉

Pankejki Intensywnie Bananowe

ilość: 4 porcje  (około 10-12 placuszków)

Składniki:

 mleko zwykłe lub roślinne 180ml

jogurt grecki 155g

sok z cytryny 15ml

płatki owsiane (zmielone) 65g

mąka pszenna 125g

ksylitol 1 łyżka

proszek do pieczenia 3/4 łyżeczki

soda oczyszczona 1/3 łyżeczki

jajka 2 sztuki

olej kokosowy 25g

banan 1 sztuka

banan, brzoskwinie, domowa czekolada, miód do podania

Wykonanie:

 Banana rozgniatamy tłuczkiem lub blendujemy. Dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Na patelni posmarowanej olejem kokosowym lub masłem smażymy placuszki po 2-3 minuty z obu stron.

Podajemy z owocami, kawałkami czekolady  miodem.

Zapisz

Zapisz



  • Mmm… śniadanie najlepsze z najlepszych;)

  • Bardzo ciekawy sposób na drugie śniadanie! 🙂 zapakować do pudełeczka i wcinać w przerwie na lunch super sprawa. Choć na śniadanie też super pomysł 🙂

    • Dokładnie tak robię 😉 ląduje w pudełeczku i w pracy mam zdrową, pyszną przekąskę 🙂

  • naczytane.blog.pl

    Chyba się w Tobie zakochałam dzięki temu przepisowi 😀

    • O jeny! 😀 nie wiedziałam, że okażą się takim afrodyzjakiem 😉

  • Mamy słabość do wszelkich takich pankejków/placuszków czy naleśników i zawsze jemy je tak szybko jakby normalnie nas ktoś gonił 😀 Z owocami zawsze są najlepsze 😀

    • Haha to mam tak samo! 😀 nie potrafię się nimi delektować, ja je pochłaniam 😀

  • Beata Jabłońska

    Pychotki 🙂

  • Fabryka Pomysłów

    bananowe są świetne 🙂