Proste Pankejki na Mące Kokosowej

Na śniadanie (również takie szybkie w ciągu tygodnia) polecają się Proste Pankejki na Mące Kokosowej. Posmakują każdemu!

Staram się aby każdy mój poranek był taki jak ten weekendowy. Na luzie, na spokojnie, bez myślenia o nadchodzącym dniu. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, ale staram się aby tak właśnie było. W końcu kto powiedział, że prawdziwe, powolne śniadanie możemy jeść tylko w weekend?!

proste pankejki

Jeszcze przed śniadaniem rozkładam matę i robię krótką, 15-minutową sekwencję jogi, tak aby się obudzić, a jednocześnie również zrelaksować. Później cofam się o parę kroków (tak to jest jak ma się kuchnię z salonem :D) i przygotowuję (a często po prostu odgrzewam zrobione wieczorem) śniadanie.

proste pankejki

Pankejki, czyli amerykańskie pancakes uwielbiam! W każdej postaci, słodkie i mniej słodkie, bardziej i mniej puchate. Uwielbiam je robić i jeść przede wszystkim 😀

proste pankejki

O mące kokosowej chyba słyszał już każdy. Ja dopiero niedawno pokusiłam się o jej wykorzystanie i tylko dlatego, że ją dostałam, bo nie byłam do końca przekonana do niej tak aby ją kupić. Ma specyficzną konsystencję i jest bardzo (bardzo!) wodochłonna, dlatego nadaje placuszkom i wypiekom specyficznej struktury. Moim zdaniem w tym przepisie może być z powodzeniem zastąpiona mąką pszenną. Chociaż nie próbowałam w tym konkretnym przypadku to robiłam wcześniej podobne pankejki z wykorzystaniem pszennej i było całkowicie okej. Mąka kokosowa oczywiście jest wskazana dla osób na diecie bezglutenowej.

proste pankejki

W przepisie można użyć mleka roślinnego, jeżeli mamy nietolerancję laktozy. Nie będzie to miało wpływu na konsystencję placuszków.

Jak zauważycie, przyprawiłam pankejki kardamonem. Tak kardamonem! Pasuje on doskonale do kokosowego smaku. Jeżeli nie macie w domu kardamonu (a zdecydowanie polecam), to możecie zastąpić go cynamonem.

Te z pozoru zwykłe, proste pankejki są na prawdę pełnowartościowe. Są bogate w błonnik, proteiny i zdrowe tłuszcze.

Jeżeli szukacie innych pomysłów na pankejki to kliknijcie tutaj -> klik! 😉

Proste Pankejki na Mące Kokosowej

4 porcje (ok. 12 pankejków, 1 porcja to ok. 400kcal)

Składniki:

jajka 5 sztuk

banany 3 sztuki

mleko ok. 310ml

mąka kokosowa 70g

kardamon 1 łyżka

truskawki ok. 900g

Wykonanie:

W miseczce łączymy zblendowane lub zgniecione tłuczkiem banany z jajami, kardamonem i mąką kokosową. Następnie dodajemy do całości mleko kontrolując konsystencję masy (powinna być zwarta, tak aby placuszki nie rozwalały się na patelni).

Placuszki smażymy na patelni delikatnie posmarowanej masłem lub olejem po 2-3 minuty z obu stron. W międzyczasie gotujemy truskawki (redukujemy sos, tak aby miał gęstą konsystencję). Pankejki podajemy z sosem truskawkowym.

 

Zapisz

Zapisz