Proteinowa Owsianka Nocna

Bardzo prosta, Proteinowa Owsianka Nocna! Zdrowe śniadanie, które wystarczy rano wyjąć z lodówki i gotowe. Danie pełne zdrowych tłuszczy, węglowodanów, błonnika i białka. Do tego wspaniały korzenny smak!

Proteinowa Owsianka Nocna

Czas trochę na moje refleksje. Na prawdę uważam, że jest się tym co się je i jedzenie ma ogromne znaczenie nie tylko ze względu na właściwości odżywcze, ale również jego jakość i skład mają duży wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie. Wiem, że wiele osób nie znosi takiego gadania i nie patrzy na to w ten sposób, ale ja może też z racji swojego zawodu i osobistych doświadczeń, widzę jak istotny jest wpływ diety na nasze zdrowie. Przez parę lat dochodziłam do tego aby stopniowo eliminować ze swojej diety niezdrowe produkty zastępując je zdrowymi potrawami. Udało mi się znaleźć sposób na to, żeby być zdrowo najedzoną i to na prawdę nie za jakieś wielkie pieniądze, bo mieszcząc się w skromnym, studenckim budżecie.

Odkąd do zdrowego odżywiania dołożyłam codzienną aktywność fizyczną moje zdrowie znacznie się poprawiło, a kiedy miałam ostatni raz chociażby katar to już nie pamiętam (jakieś dwa lata temu chyba?). Nie oszczędzam na jedzeniu, ale też staram się kupować rozsądnie i przede wszystkim go nie marnować.

Proteinowa Owsianka Nocna

Obecnie w internecie pełno jest inspiracji i nie trudno znaleźć wspaniałe przepisy na zdrowe i pożywne dania. Właśnie dzięki nim przekonałam się ostatecznie do owsianki i obecnie jest to jedno z moich ulubionych śniadań.

Proteinowa Owsianka Nocna

Jeżeli jesteście fanami owsianek to ta na pewno również przypadnie Wam do gustu, a jeżeli jeszcze nie próbowaliście przygotowywać sobie nocnej owsianki na śniadanie następnego dnia to chyba najwyższa pora spróbować 😉

PROTEINOWA OWSIANKA NOCNA

ilość: 4 porcje

Składniki:

mleko kokosowe 435g

cynamon 1/3 łyżeczki

kardamon 1/3 łyżeczki

imbir 1/3 łyżeczki

olej kokosowy 1 łyżka

miód 1 łyżka (lub jeżeli wolicie słodszą wersję to 2-3 łyżki)

płatki owsiane 105g

nasiona chia 30g

białko (opcjonalnie)

owoce, mielone orzechy do podania

Wykonanie:

W rondelku gotujemy mleko kokosowe z przyprawami, olejem i miodem. Odstawiamy na 10 minut do przestudzenia. Płatki mieszamy z nasionami i białkiem. Suche składniki zalewamy mlekiem, rozdozowujemy do pojemniczków lub miseczek i wkładamy na noc do lodówki.

Podajemy z owocami i zmielonymi orzechami.