Proteinowa Owsianka Nocna

Bardzo prosta, Proteinowa Owsianka Nocna! Zdrowe śniadanie, które wystarczy rano wyjąć z lodówki i gotowe. Danie pełne zdrowych tłuszczy, węglowodanów, błonnika i białka. Do tego wspaniały korzenny smak!

Proteinowa Owsianka Nocna

Czas trochę na moje refleksje. Na prawdę uważam, że jest się tym co się je i jedzenie ma ogromne znaczenie nie tylko ze względu na właściwości odżywcze, ale również jego jakość i skład mają duży wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie. Wiem, że wiele osób nie znosi takiego gadania i nie patrzy na to w ten sposób, ale ja może też z racji swojego zawodu i osobistych doświadczeń, widzę jak istotny jest wpływ diety na nasze zdrowie. Przez parę lat dochodziłam do tego aby stopniowo eliminować ze swojej diety niezdrowe produkty zastępując je zdrowymi potrawami. Udało mi się znaleźć sposób na to, żeby być zdrowo najedzoną i to na prawdę nie za jakieś wielkie pieniądze, bo mieszcząc się w skromnym, studenckim budżecie.

Odkąd do zdrowego odżywiania dołożyłam codzienną aktywność fizyczną moje zdrowie znacznie się poprawiło, a kiedy miałam ostatni raz chociażby katar to już nie pamiętam (jakieś dwa lata temu chyba?). Nie oszczędzam na jedzeniu, ale też staram się kupować rozsądnie i przede wszystkim go nie marnować.

Proteinowa Owsianka Nocna

Obecnie w internecie pełno jest inspiracji i nie trudno znaleźć wspaniałe przepisy na zdrowe i pożywne dania. Właśnie dzięki nim przekonałam się ostatecznie do owsianki i obecnie jest to jedno z moich ulubionych śniadań.

Proteinowa Owsianka Nocna

Jeżeli jesteście fanami owsianek to ta na pewno również przypadnie Wam do gustu, a jeżeli jeszcze nie próbowaliście przygotowywać sobie nocnej owsianki na śniadanie następnego dnia to chyba najwyższa pora spróbować 😉

PROTEINOWA OWSIANKA NOCNA

ilość: 4 porcje

Składniki:

mleko kokosowe 435g

cynamon 1/3 łyżeczki

kardamon 1/3 łyżeczki

imbir 1/3 łyżeczki

olej kokosowy 1 łyżka

miód 1 łyżka (lub jeżeli wolicie słodszą wersję to 2-3 łyżki)

płatki owsiane 105g

nasiona chia 30g

białko (opcjonalnie)

owoce, mielone orzechy do podania

Wykonanie:

W rondelku gotujemy mleko kokosowe z przyprawami, olejem i miodem. Odstawiamy na 10 minut do przestudzenia. Płatki mieszamy z nasionami i białkiem. Suche składniki zalewamy mlekiem, rozdozowujemy do pojemniczków lub miseczek i wkładamy na noc do lodówki.

Podajemy z owocami i zmielonymi orzechami.



  • To niesamowite, jak zdrowe odżywianie wpływa na naszą odporność – sama się o tym przekonałam. Niedawno wykurowałam się po tygodniowej chorobie – zarażona jakimś wirusem, zupełnie sama. A wcześniej chora byłam… rok temu! Zanim zaczęłam zdrowo jeść chorowałam co najmniej raz na dwa/trzy miesiące. No jak można inaczej! 🙂

    • Dokładnie! Ja również kiedyś byłam chora z mniej więcej tą samą częstotliwością jak Ty. Odkąd zmieniłam odżywianie i wprowadziłam regularne ćwiczenia i jogę wszystko się zmieniło. Wiele osób mówi, że to przypadek, ja nie sądzę i wiem że inne osoby, które też zmieniły sposób odżywiania mają podobne doświadczenia 🙂

  • Ada

    Z tymi przeziębieniami mam podobnie. Kiedyś często mnie coś dopadało, a teraz już nawet nie pamiętam roku, w którym ostatnio chorowałam 😉 Nie wyobrażam sobie bym mogła kiedykolwiek zrezygnować ze zdrowego odżywiania. To dzięki niemu tak dobrze się czuję.

    Już w podstawówce mama przygotowywała mi nocną owsiankę. Do 14 roku życia myślałam, że owsianki potrzebują tak długiego procesu przygotowania 😀 Jednak do dziś robię je właśnie w ten sposób, nawet w zimie. Są dla mnie najpyszniejsze 🙂

    • Również nie zrezygnowałabym już ze zdrowego odżywiania. Wiele osób, z którymi rozmawiam nie widzi w ogóle potrzeby zmiany swoich przyzwyczajeń na lepsze…niestety…

  • Jak ona gotuje

    owsianka to najlepsze co może być na śniadanie 🙂

  • Fabryka Pomysłów

    pyszna wersja owsianki 🙂 a to fakt odkąd się zdrowo odżywiam, moja odporność skoczyła mocno do góry i nie pamiętam kiedy byłam chora.

    • No właśnie, jesteś kolejnym dowodem na to jakie to ważne! Dlaczego niektórzy nie chcą w to uwierzyć i nie widzą, jak ważne jest to czym się żywimy ;(

  • Dzisiaj już jedną jadłam.. A przez te zdjęcia chętnie zjadłabym jeszcze jedną! 😀

  • Sport i takie pyszne jedzenie to przepis na dobre zdrówko przez cały rok 😀