Ryżowe taco bowls z guacamole

Ryżowe taco bowls z guacamole to sposób na szybki i zdrowy wegetariański posiłek, który przygotujemy w mniej niż 30 minut.

Zachęcam tych, którzy nie są wegetarianami do bezmięsnych poniedziałków (albo innego wybranego dnia tygodnia). To na prawdę fajny sposób na to, by ograniczyć spożycie mięsa i odkryć nowe smaki. Zaletą jest to, że wiele takich dań można przygotować szybko, a do tego są bogate w wiele składników odżywczych i po prostu pyszne. Ja uwielbiam dodatek sera, jogurtu greckiego i pomidorów. Do tego musi być aromatycznie, dlatego zawsze dodaję ulubione przyprawy. No i oczywiście guacamole! Możecie oczywiście dodać do Waszego taco bowl cokolwiek na co macie aktualnie ochotę. Podstawą jest ryż, jako źródło węglowodanów i błonnika oraz fasola i ciecierzyca – czyli roślinne źródło białka.

ryżowe taco

Jak dla mnie ryż pasuje tutaj idealnie, ale można go zamienić na komosę ryżową lub dowolną kaszę.

Co do guacamole, to można przygotować je dosłownie w 2 minuty. Wystarczy awokado, sok z cytryny i ulubione przyprawy. Jeżeli lubicie smakowe guacamole to śmiało dorzućcie do niego ulubione dodatki.

Ryżowe taco bowls z guacamole

2 porcje (1 porcja to ok. 450 kcal)

czas przygotowania to ok. 30 minut

koszt to ok. 3.80 zł za 1 porcję

Składniki:

ryż biały 110 g

fasola czerwona z puszki 125 g

ciecierzyca z puszki 115 g

oliwa z oliwek 1 łyżka

papryka, sól, pieprz, zioła wg uznania

awokado 3/4 sztuki

sok z 1/4 cytryny

szczypta mielonego kminku

pomidor 1 sztuka

natka pietruszki

ketchup 2 łyżki

ser cheddar 20 g

jogurt grecki 2 łyżki

Wykonanie:

Ryż gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Na oliwie podsmażamy fasolę i ciecierzycę z przyprawami (ok. 10 minut). W międzyczasie awokado obieramy i miażdżymy widelcem lub miksujemy.

Doprawiamy awokado kminkiem i sokiem z cytryny. Ketchup mieszamy z jogurtem greckim. Na talerz wykładamy ryż, fasolkę, pomidory z sosem jogurtowym, guacamole.

Całość posypujemy startym serem i pietruszką.