Śniadanie z Chia, Truskawkami i Śliwkami

To Śniadanie z Chia, Truskawkami i Śliwkami jest tak smaczne i orzeźwiające, że przypomina mi letni poranek!

Jak wiecie na nasiona chia „moda” trwa już od dłuższego czasu. U mnie mija mniej więcej rok odkąd ich spróbowałam i również pokochałam. Są doskonałym sposobem na szybkie i proste śniadania.

Nie będę się rozpisywać nad ich prozdrowotnymi właściwościami, bo na pewno każdy z Was się już na takowe natknął. Poza tym uważam, że większość z nich jest bardzo przesadzona. Jak dla mnie stanowią fajne, dodatkowe źródło zdrowych kwasów tłuszczowych i tyle 😉 A poza tym uwielbiam konsystencję jaką nadają daniom.

sniadanie-z-chia

Suszone śliwki (bo właśnie takich użyłam) wylądowały na śniadanie, bo zauważyłam, że mam ich spory zapas w domu i warto je w końcu wykorzystać. Nie tylko stanowią źródło słodyczy, ale również zawierają w sobie wiele witamin i dobrze wpływają na trawienie.

A do tego jabłuszko, truskawki, migdały i mamy świetne, pożywne śniadanie (lub przekąskę), które można wykonać dosłownie w chwilę. Najlepiej przygotować sobie takie śniadanie wieczór wcześniej, rano będzie jak znalazł.

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu. A jeśli szukacie innych pomysłów na ciasto to kliknijcie tutaj 😉

Śniadanie z Chia, Truskawkami i Śliwkami

4 porcje (1 porcja to ok. 400kcal)

Składniki:

nasiona chia 40g

mleko roślinne lub zwykłe 160ml

śliwki suszone 170g

truskawki mrożone 120g

migdały 10g

jabłka 3 sztuki

Wykonanie:

Nasiona chia zalewamy mlekiem i odstawiamy na godzinę. W tym czasie śliwki i truskawki mieszamy w rondelku z odrobiną wody i gotujemy przez ok. 5-6 minut.

Owoce miksujemy z dodatkiem migdałów i odstawiamy. Pudding chia podajemy ze świeżymi jabłkami i konfiturą śliwkowo-truskawkową.

 

Zapisz



11 thoughts on “Śniadanie z Chia, Truskawkami i Śliwkami”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*