Truskawki – wykorzystaj póki sezon trwa! Orzechowo-migdałowy pudding chia z truskawkami (bez glutenu, bez cukru, wegański)

Orzechowo-migdałowy pudding chia z truskawkami – proste, zdrowe śniadanie na słodko, które jest bez glutenu, bez cukru i wegańskie! Sezon na truskawki powoli dobiega końca, więc wykorzystajmy go póki jeszcze trwa. Kolejny raz poczujemy smak polskich truskawek dopiero za rok.

Pudding chia – czy ktoś jeszcze go nie robił?!

Pamiętam jak dziś, kiedy pierwszy raz natknęłam się w internecie na nasiona chia. Jakoś w ogóle mnie ten szał nie ruszał i nawet nie miałam specjalnie ochoty ich próbować. W sumie nie pamiętam kiedy kupiłam na spróbowanie pierwszą paczkę. Chyba po prostu wylądowała w internetowym koszyku przy jakimś większym zamówieniu z myślą „no dobra, spróbuję”. W pierwszym momencie nie miałam pojęcia co z nimi zrobić. W końcu natknęłam się na jakiś przepis na deser z puddingiem chia albo owsiankę z ich dodatkiem i… zakochałam się w nich. Uwielbiam teksturę potrawy jaką tworzą. Później posypały się ciasta, pankejki, gofry, a nawet dania wytrawne z ich dodatkiem.

Orzechowo-migdałowy pudding chia z truskawkami (bez glutenu, bez cukru, wegański)

Jak widzicie pewnie po moim blogu zmierzył on już konkretnie w stronę weganizmu. I sama siebie uważam już za początkującego weganina. Oczywiście, że zdarzają mi się wpadki, ale eliminacja z diety produktów odzwierzęcych została zakończona sukcesem. Myślałam, że nie dam rady żyć bez sera. Minął właśnie miesiąc od kiedy jadłam go po raz ostatni. I nie tęsknię. A przecież zarzekałam się, że bez sera moje życie nie ma sensu. Od razu mówię, że to jak teraz jem nie ma nic wspólnego z jakąkolwiek dietą. Weganizm stał się niejako moim sposobem życia. Nie wiem czy interesuje Was w ogóle ten temat? Jeżeli jesteście ciekawi jak, co i dlaczego to piszcie w komentarzach, a może zrobię jakiś bardziej osobisty wpis na ten temat.

Wracając do przepisu, może to być Wasze śniadanie, lunch w pracy, a może nawet zdrowy deser. Nie ważne w którym punkcie dnia ostatecznie wyląduje, sprawdzi się doskonale i naładuje Was energią!

Orzechowo-migdałowy pudding chia z truskawkami (bez glutenu, bez cukru, wegański)

2 porcje (1 porcja to ok. 400 kcal)

czas przygotowania: ok. 20 minut (+1.5 godziny w lodówce)

koszt: 5,30 zł za 1 porcję

Składniki:

dżem truskawkowy:

truskawki 120 g

mleko migdałowe 15 ml

nasiona chia 10 g

pudding:

mleko migdałowe 210 ml

masło orzechowe 30 g

cynamon 1/3 łyżeczki

syrop klonowy 1 łyżeczka

nasiona chia 30 g

polewa:

masło orzechowe 10 g

mleko migdałowe 10 ml

syrop klonowy 1 łyżeczka

truskawki i banan do podania

Wykonanie:

Składniki na sos podgrzewamy w rondelku do momentu, aż truskawki będą miękkie i będzie można je zagnieść widelcem. Wykładamy dżem do miseczek i odkładamy na ok. 30 minut.

Składniki na pudding miksujemy delikatnie (dosłownie 20 sekund, aby zbytnio nie rozdrobnić nasion chia) i wykładamy na warstwę dżemu.

Odstawiamy na godzinę (lub na noc do lodówki). Składniki na polewę roztapiamy w rondelku (jeżeli sos jest za gęsty dodajemy więcej wody).

Na pudding wykładamy banana, truskawki i całość polewamy sosem.

Nutty chia pudding with strawberries

(no gluten, no sugar, vegan)

Nutty, chia pudding with strawberries – easy, healthy, sweet breakfast. Gluten free, sugar free and vegan! Strawberry season is slowly coming to an end, so let’s use them while we still can!

2 servings (1 serving – 400 kcal)

time of preparation: 20 minutes (+1.5 h in the fridge)

Ingredients:

strawberries jam:

strawberries 120 g

almond milk 15 ml

chia 10 g

pudding:

almond milk 210 ml

peanut butter 30 g

cinnamon 1/3 teaspoon

maple syrup 1 teaspoon

chia 30 g

frosting:

peanut butter 10 g

almond milk 10 ml

maple syrup 1 teaspoon

strawberries and bananas for serving

Instructions:

Heat up all the jam ingredients in the saucepan. Cook until the strawberries will be soft and you can mash it with the fork. Divide jam between 2 small bowls and set aside for 30 minutes.

Blend softly (just for 20 seconds) pudding ingredients and pour over the jam. Put in the fridge and chill for an hour or whole night.

Serve with bananas, strawberries and frosting.

 



9 thoughts on “Truskawki – wykorzystaj póki sezon trwa! Orzechowo-migdałowy pudding chia z truskawkami (bez glutenu, bez cukru, wegański)”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*