Truskawkowa owsianka na śniadanie

Truskawkowa owsianka – zdrowe śniadanie, które można przygotować dzień wcześniej. Pełna białka i błonnika!

Znudziło Wam się śniadanie?

Truskawkowa owsianka

Mi nigdy, zawsze u mnie coś nowego. Zazwyczaj przygotowuję śniadania 2 razy w tygodniu na parę dni. Opcji na super śniadania jest mnóstwo – muffinki, owsianki, kanapeczki itd. – nawet jeśli niektóre z nich wymagają więcej pracy to i tak przygotowuję je wieczorem, a rano już tylko cieszę się smakiem. Za to w weekendy zawsze urządzam sobie świeże, wielkie uczty. Wracając jednak do środka tygodnia to warto postawić na coś co następnego dnia będzie smakować równie dobrze, a nawet lepiej.

Tym samym ubóstwiam wszystkie przepisy na śniadania, które można zrobić z wyprzedzeniem – truskawkowa owsianka to mój ostatni faworyt! Wystarczy przygotować większą porcję w niedzielne popołudnie i mamy śniadanie na parę dni z rzędu.

Truskawkowa owsianka na śniadanie

2 porcje (1 porcja to ok. 400 kcal)

czas przygotowania to ok. 50 minut (w tym 45 minut pieczenia)

kosz to ok. 8.20 zł

Składniki:

płatki owsiane 120 g

woda 175 ml

serek wiejski 200 g

cukier lub ksylitol 1 łyżka

jajko 1 sztuka

truskawki (mrożone lub świeże) 140 g

pestki dyni 10 g

Wykonanie:

Nastawiamy piekarnik na 190 stopni. Wszystkie składniki mieszamy w miseczce. Wylewamy masę do foremki i wstawiamy na 45 minut do piekarnika.

Zapisz