Warzywno-Grzybowa Frittata

Frittata pełna warzyw, czyli doskonały sposób na leniwe śniadania po zabieganym tygodniu. Ale jeżeli planujecie posiłki wcześniej i przygotowujecie je np. dzień przed  to również świetnie nadaje się do odgrzania rano.

Uwielbiam śniadania i to chyba mój ulubiony posiłek w ciągu dnia (każdego dnia tygodnia, nawet jeśli zaczyna się on o 6 rano). Nigdy go nie zaniedbuję i zawsze siadam do niego z wielką chęcią.

warzywno-grzybowa-frittata

Bardzo lubię przygotowywać frittatę, bo to przykład pożywnego i zbilansowanego posiłku. Pełne białka pochodzącego z jajek, zdrowych tłuszczy, a do tego składników odżywczych z warzyw. Osobiście zawsze przegryzam ją jeszcze chlebkiem razowym.

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu. A jeśli szukacie innych pomysłów na śniadanie to kliknijcie tutaj -> klik! 😉

Warzywno-Grzybowa Frittata

2 porcje (1 porcja to ok. 200 kcal)

czas przygotowania to ok. 1 h (w tym 20 minut to pieczenie, 25 minut grillowania papryki)

koszt to ok. 7 zł. 75 gr.

Składniki:

jajka 3 sztuki 0,98

papryka 1 sztuka 2

pieczarki 250g 2,25

szpinak 125g 2,5

olej do smażenia

sól i pieprz do smaku

Wykonanie:

Pieczarki kroimy w ćwiartki i podsmażamy na odrobinie oleju do momentu aż całkowicie odparuje z nich woda. Tak samo postępujemy ze szpinakiem. Paprykę możemy wcześniej zgrillować i zdjąć skórkę lub podsmażyć bezpośrednio po pokrojeniu.

Warzywa wykładamy do foremki. Jajka roztrzepujemy, przyprawiamy i zalewamy nimi warzywa. Pieczemy około 20 minut. Podajemy z pieczywem.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz