Wegańskie Pankejki z Sosem Orzechowym

Wegańskie Pankejki, które zawierają „jajka” w postaci namoczonego siemienia lnianego. Pewnie część z Was zna ten trik 😉 Do tego starte jabłko, mleko roślinne, olej kokosowy. Idealne na weekendowe śniadanko.

Z tego co wiem, to wiele osób ma problem z urozmaicaniem swoich śniadań. Zazwyczaj zaczynają dzień z tym samym zestawem kanapek, owsianką lub jajecznicą. Szczególnie jeżeli jesteśmy na diecie wegańskiej i mamy mniejszy asortyment produktów, które możemy wykorzystać. Ja osobiście na monotonię śniadaniową nie narzekam, bo praktycznie codziennie ląduje u mnie coś nowego, co myślę że widać po moim blogu. Uwielbiam zarówno śniadania na słodko jak i na słono. Pankejki to często wyzwanie dla osób na diecie bezlaktozowej i wegańskiej. Bo jak wyeliminować z nich jajka i maślankę? A do tego jak podać je bez bitej śmietany lub jogurtu?

weganskie-pankejki

Już nie raz pokazywałam Wam przepisy na wegańskie pankejki, a to kolejna propozycja, która mi osobiście ostatnio bardzo przypadła do gustu.

Nie martwcie się, że pankejki nie wyjdą! To ciasto jest bardzo proste w przygotowaniu, a struktura placuszków jest lekka i łatwa w smażeniu. W parę chwil będziecie mieć na talerzu wspaniałe, pożywne śniadanie.

weganskie-pankejki

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu. A jeśli szukacie innych pomysłów na wegańskie dania kliknijcie tutaj -> klik!

Wegańskie Pankejki z Sosem Orzechowym

2 porcje (6 pankejków, 1 porcja to ok. 400kcal)

Składniki:

siemię lniane 10g

mąka pszenna 60g

mąka ziemniaczana 40g

ksylitol lub cukier 1 łyżeczka

proszek do pieczenia 1/2 łyżeczki

soda oczyszczona 1/3 łyżeczki

jabłko 1 sztuka

mleko roślinne lub zwykłe 90ml

olej kokosowy lub roztopione masło 15g

masło orzechowe 25g

sok z cytryny z 1/4 sztuki

miód 1/2 łyżeczki

Wykonanie:

Siemię lniane zalewamy dwoma łyżkami wody. Wstawiamy je do lodówki. Mąkę mieszamy z ksylitolem, proszkiem, sodą, startym jabłkiem, mlekiem i olejem. Po zmieszamy dokładnym dodajemy siemię lniane.

Na odrobinie oleju kokosowego lub masła smażymy pankejki po 2-3 minuty z obu stron. Masło orzechowe mieszamy z sokiem z cytryny oraz miodem i podajemy na placuszkach.

Zapisz



  • A ja zaglądam do Ciebie po coś nowego i …zawsze czymś i oczy, i podniebienie ucieszę 😉
    😉

    • Bardzo się cieszę, dziękuję! 🙂

  • Zdecydowanie nie ma nudy w Twojej kuchni 😛 Super propozycja 😀

  • Faktycznie pożywne, smaczne i zdrowe zarazem! 🙂

  • Fabryka Pomysłów

    bardzo fajne pankejki na śniadanie! 🙂

    • Zdecydowanie 🙂