Wegańskie penne pad thai

Wegańskie penne pad thai jest odżywcze i pełne intensywnych smaków! Tak bardzo smaczne, że aż nie mogę się od niego oderwać! 😀

Oczywiście moje pad thai jest zmodyfikowaną wersją. Po pierwsze, użyłam pełnoziarnistego makaronu penne, bo akurat taki miałam w lodówce (zdradzę Wam, że to był świetny wybór). Po drugie, sos przygotowałam na bazie masła orzechowego i moich ulubionych przypraw (chili, imbiru, sosu sojowego i octu ryżowego), dzięki czemu jest wegańsko i niesamowicie smacznie! Po trzecie, jest prosto i szybko. Postarałam się, aby tak było, bo sama przygotowywałam ten obiad tuż po powrocie z pracy. Możecie więc go zapisać i zrobić w momencie kiedy brakować Wam będzie czasu i pomysłu na obiad w ciągu tygodnia.

Wegańskie penne pad thai

Wszystko co wystarczy tutaj zrobić to podsmażyć warzywa, ugotować makaron, wymieszać składniki na sos i podać razem. Tak, takie to proste! I wyszła z tego zdrowa, intensywna, smaczna micha jedzonka. Właśnie takiego jak lubię najbardziej 🙂

Nie pozostaje mi nic innego jak namówić Was do wypróbowania! 😀

Wegańskie penne pad thai

2 porcje (1 porcja: ok. 500 kcal)

czas przygotowania: ok. 30 minut

koszt: ok. 4,60 zł za 1 porcję

Składniki:

oliwa do smażenia 1 łyżka

papryka czerwona 1.5 sztuki pokrojonej w paski

marchewka 4 sztuki pokrojone w paski

cukinia 1.5 sztuki pokrojonej w paski

makaron penne pełnoziarnisty 170 g

do podania szczypiorek

sos:

masło orzechowe 35 g

sos sojowy 1 łyżka

ocet ryżowy 1 łyżeczka

chili, papryka, imbir do smaku

woda 45 ml

sok z 1/4 cytryny

Wykonanie:

Na oliwie smażymy paprykę ok. 5 minut. Następnie dorzucamy marchew i smażymy dalej 5 minut (najlepiej pod przykryciem, aby się poddusiła i zmiękła).

Dodajemy cukinię i smażymy całość jeszcze 10 minut. W tym czasie gotujemy makaron. Składniki na sos miksujemy. Makaron podajemy z warzywami, szczypiorkiem i sosem.

Vegan penne pad thai

Vegan penne pad thai is very nutritious and full of intense flavors! So tasty I can’t stop eating it! 😀

2 servings (1 serving: 500 kcal)

time of preparation: 30 minut

Ingredients:

olive oil 1 tablespoon

1,5 red bell pepper cut into strips

4 carrots cut into strips

1,5 zucchini cut into strips

whole grain penne pasta 170 g

chives for serving

sauce:

peanut butter 35 g

soy sauce 1 tablespoon

rice vinegar 1 teaspoon

chili, pepper,  ginger for taste

water 45 ml

juice from 1/4 lemon

Instructions:

Fry red bell peppers with olive oil for 5 minutes. Than throw carrots and fry for the next 5 minutes (preferably under cover).

Than add zucchini and fry for 10 minutes or longer (until veggies soften).  Meanwhile, cook the pasta. Blend all the ingredients for the sauce.

Serve pasta with veggies, chives and sauce.

Recipe video 🙂