Wegetariański Bibimbap

Na pewno zauważyliście, że lubię kiedy na talerzu jest dużo warzyw.  Wystarczy chwila, żeby mieć wszystko co potrzebne, czyli wiele smaków, tekstur i kolorów. Ostatnio zauważyłam, że przypominają one Bibimbap. Jeżeli nie słyszeliście tej nazwy, to jest to koreańskie danie, które składa się z ryżu, warzyw, jajka i w wersji oryginalnej z dodatku mięsa mielonego. Oczywiście moja wersja na pewno bardzo różni się od oryginału, ale zrobiłam ją z tego co aktualnie miałam pod ręką i z polskich produktów 😉 I przede wszystkim jest wegetariańska.

To danie jest „elastyczne” i można je dopasować do każdego podniebienia. Zależnie od tego na co mamy ochotę, a na co nie. Powiem tylko tyle, że kiszona kapusta pasuje idealnie do tego dania. Pamiętajcie tylko aby kupować kiszoną kapustę, a nie kwaszoną. To kiszona jest tą zdrową i bardziej wartościową. Nie wspominając już o lepszym smaku.

wegetarianski-bibimbap

I chociaż na talerzu jest sporo to danie jest bardzo proste i szybkie w przygotowaniu. Gdyby nie to, że oczywiście robiłam jeszcze zdjęcia, to pewnie obiad byłby na talerzu w 25 minut.

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu. A jeśli szukacie innych pomysłów na obiad to kliknijcie tutaj -> klik!

Wegetariański Bibimbap

2 porcje (1 porcja to ok. 400 kcal)

czas przygotowania to ok. 25 minut

kosz to ok. 6 zł 60 gr

Składniki:

ryż ok. 110 g

olej do smażenia

szpinak mrożony lub świeży 450 g

sól do smaku

sos chili wg uznania

sos sojowy 1 łyżka

marchewka 1 sztuka

ogórek świeży 1/2 sztuki

szczypiorek do posypania

kapusta kiszona ok. 100 g

jajka sadzone 2 sztuki

Wykonanie:

Ryż gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Na odrobinie oleju smażmy szpinak (do momentu, aż całkowicie wyparuje z niego woda). Doprawiamy go do smaku sosem chili (lub pieprzem), sosem sojowym i solą.

Marchewkę ścieramy na tarce, a ogórek kroimy. Ryż podajemy z warzywami, jajkiem i kapustą kiszoną.

Zapisz

Zapisz

Zapisz



>
Facebook