Wegetariańskie Chili z Kaszą Bulgur

To sycące, zdrowe i pyszne Wegetariańskie Chili z Kaszą Bulgur podbije serca każdego. Nawet osób które bez mięsa nie wyobrażają sobie obiadu!

Od kiedy zaczęłam jeść ostre rzeczy (czytaj: na studiach) to jestem ich wielką fanką. I nie mówię tutaj o ostrości zabijającej smak i powodującej duszności, ale o takiej która doskonale podkręca smak dania i powoduje, że nie jest ono nudne. Dlatego od czasu do czasu przygotowuję w domu bardzo ostre dania, którymi uwielbiamy się zajadać, zarówno ja jak i mój Mąż.

wegetariańskie chili

Wiem, że dla niektórych osób obiad bez mięsa to profanacja, ale dla mnie jest zupełnie odwrotnie. Uwielbiam bezmięsne potrawy! Zwłaszcza takie jak to chili z kaszą bulgur, które jest doskonałe właśnie w wegetariańskiej formie. Zawiera dużo czerwonej fasoli, awokado, warzywa i kaszę bulgur, dzięki czemu jest na prawdę syte. Gdy już więc miałam zaplanowane zrobienie tego obiadu, z wielką chęcią zakasałam rękawy i wzięłam się do pracy w kuchni. Żartuję! Zakasywać rękawów nie trzeba, bo to proste i szybkie w przygotowaniu danie, do którego nie trzeba podchodzić z dozą niepewności czy się uda czy nie. Uda się! I wszystkim będzie smakować.

wegetariańskie chili

Kaszę bulgur poznałam dosyć niedawno i już ją uwielbiam! Pamiętajcie, że jest ona robiona z pszenicy, dlatego zawiera gluten. Jednakże jest zdrowa, niskokaloryczna i bogata w błonnik. Jak się okazało doskonale sprawdza się również jako dodatek do chili. Podczas gotowania w sosie przybiera ona trochę kształt mielonego mięsa… na prawdę 😀 Dlatego może uda Wam się nawet kogoś zmylić 😉

wegetariańskie chili

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu. A jeśli szukacie innych pomysłów na wegetariańskie dania to kliknijcie tutaj -> klik! 😉

Wegetariańskie Chili z Kaszą Bulgur

2 porcje (1 porcja to ok. 400kcal)

Składniki:

kasza bulgur 50g

cebula 1 sztuka

papryka czerwona 1/4 sztuki

czosnek 1 ząbek

chili wg uznania

kminek 1/2 łyżeczki

oregano 1/2 łyżeczki

cynamon 1/2 łyżeczki

sól do smaku

pomidory krojone 1 puszka

woda 150ml

czerwona fasola 225g

olej do smażenia

ser cheddar 30g

awokado 1/2 sztuki

jogurt naturalny 170g

natka pietruszki

Wykonanie:

Na oleju podsmażamy cebulę i paprykę przez około 2 minuty. Następnie dodajemy przyprawy, czosnek, pomidory i kaszę oraz wodę. Gotujemy całość ok. 10 minut, po czym dodajemy fasolę i gotujemy dalsze 15 minut.

Danie podajemy ze startym serem, jogurtem, awokado i natką pietruszki.

Zapisz

Zapisz



  • Moje serce też podbiło! Fajnie że podajesz to danie z awokado! Samo zdrowie!;)

  • Angelika u nas nie lubi ostrych rzeczy ale na takie danie na pewno dałaby się skusić <3

  • Fabryka Pomysłów

    ostre dania i my bardzo lubimy, więc od czasu do czasu robimy 🙂

  • Takie rozgrzewające i pikantne danie bym teraz chętnie zjadła 🙂

  • ANNA MACIEJAK

    Witam, robiłam to jednogarnkowe danie już trzy razy 🙂 Smakuje obłędnie!
    Mój mąż, który jest zdecydowanie mięsożerny był zachwycony. Dziękuję 🙂