Wegetariańskie Leczo z Tortillą

Sezon jesienny dostarcza nam wielu wspaniałych warzyw, tj. cukinia czy papryka, dlatego bez leczo obejść się nie może! Tak, leczo może być pyszne i zarazem zdrowe. Wystarczy tylko, że zrobimy wszystko ze sprawdzonych, dobrych składników. Wegetariańskie Leczo to świeże warzywa, sok z cytryny, natka pietruszki i awokado, które dają mieszankę doskonałą. Podane z domowym plackiem tortilli, jogurtem greckim i serem cheddar dostarcza jeszcze odpowiedniej ilości protein i węglowodanów. 1 porcja to ok. 400 kcal. W cale nie dużo jak na sycący i pyszny obiad.

wegetariańskie leczo

Moim zdaniem taki obiad doskonale nadaje się na duże rodzinne obiady. Tortille możemy przygotować już wcześniej. A leczo wystarczy zrobić w dużym woku, co zajmie niewiele czasu, nawet jeżeli mamy to wykarmienia całą rodzinkę. Aby nie bawić się w zawijanie i kombinowanie z tortillą wystarczy położyć na nią leczo i zjeść na koniec lub pokroić na mniejsze kawałki i położyć obok do przegryzania. Oczywiście leczo możemy podać z innymi dodatkami, ale moim zdaniem z awokado, serem, jogurtem i ketchupem smakuje najlepiej. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko życzyć smacznego!

wegetariańskie leczo

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu 😉 A jeśli szukacie innych pomysłów na wegetariańskie danie to kliknijcie tutaj -> klik!

Jemy sezonowo! Jesień

Wegetariańskie Leczo z Tortillą

2 porcje (1 porcja to ok. 400 kcal)

Składniki:

tortille 2 sztuki (gotowe lub domowe: ok. 40g mąki pszennej, szczypta proszku o pieczenia i soli, 30ml wody, masło do smażenia)

leczo:

czerwona cebula 1 sztuka

cukinia 1 sztuka

papryka 1/4 sztuki

pomidor 1 sztuka

fasolka czerwona 70g

sok z 1/4 cytryny

natka pietruszki

oliwa do smażenia

curry 1 łyżeczka

kurkuma 1/2 łyżeczki

czosnek granulowany 1/3 łyżeczki

sól i pieprz do smaku

do podania:

awokado 1/2 sztuki

ser cheddar 40g

jogurt grecki 85g

ketchup lub ulubiony sos ok. 50g

Wykonanie:

Zaczynamy od zrobienia placków tortilli (możemy również użyć gotowych). Mieszamy składniki i dodajemy tyle mąki aby uzyskać elastyczne ciasto. Dzielimy je na pół i rozwałkowujemy.

Smażymy na małej ilości masła po 1 minucie z obu stron. Przekładamy na papier kuchenny, zawijamy w siateczkę i odkładamy do czasu, aż wszystko będzie gotowe.

Na oliwie podsmażamy cebulę i paprykę przez ok. 2 minuty. Następnie dodajemy pozostałe warzywa, przyprawiamy i smażymy jeszcze ok. 10 minut (natkę dodajemy na koniec smażenia).

Leczo podajemy na tortilli (lub obok) z awokado, serem, jogurtem i sosem.

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz



  • Obiad w sam raz dla mnie:)

    • Cieszę się 🙂

  • Mamy zapas cukinii na leczo pod biurkiem a do tego tej potrawki mamy pełno słoików w lodówce 😛

    • Świetnie! Trzeba wykorzystać 😉

  • Świetny pomysł na obiad. Mięso jem bardzo rzadko, więc chętnie kolekcjonuje takie ciekawe przepisy na warzywne potrawy.:).

    • Ja również unikam mięsa 😉 Więc u mnie w większości są potrawy bezmięsne 🙂

  • Boskie! Ostatnio jestem zakochana w awokado i coś czuję, że niedługo wykorzystam Twój przepis 🙂

    • Super! Bardzo polecam 🙂

  • Zdecydowanie nie powinnam do Ciebie zaglądać przed śniadaniem 😉

    • Chyba, że w poszukiwaniu inspiracji na śniadanie 😉

  • Fabryka Pomysłów

    wspaniała jesienna propozycja 🙂

  • kusisz 😉 zwłaszcza, że uwielbiam wszelkie wariacje na temat lecza, a i tortille mogłabym jeść co 2 dzień 🙂

    • To również moje ulubione połączenie 😀

  • Apetyczne warzywa. 🙂

    • Warzywka zawsze najapetyczniejsze 😉

  • Świetne połączenie smaków. Bardzo pysznie sie prezentuje

    • Dziękuję bardzo i polecam 😉