Zadyma o mleko sojowe i owsianka wegańska

Niedawno zrobiło się sporo szumu o mleko. Trybunał sprawiedliwości UE obwieścił, że nazwa mleko odniesieniu do produktów pochodzenia roślinnego wprowadza konsumentów w błąd. Serio? W sumie to zastanawiam się czy kiedykolwiek ktoś kupił mleko roślinne myląc je z krowim. Albo kupił masło orzechowe zamiast odzwierzęcego? Jakoś sobie tego nie wyobrażam, ale może ktoś z Was kiedyś słyszał o takim przypadku?

Zastanawiam się skąd taki krok i czy jest to lobby przemysłu mleczarskiego. Nie chcę oczywiście snuć teorii spiskowych, bo nie jestem osobą, która lubi szukać dziury w całym, ale po co to? Na co? Ja nie widzę problemu w tym, że nazwy wegańskich produktów pochodzą od tych tradycyjnych. I nawet kiedy jeszcze jadłam mięso, nie był to dla mnie żaden problem.

Myślę z resztą, że jest o wiele więcej rzeczy, które naprawdę wprowadzają nieświadomych konsumentów w błąd i mogą się źle odbić na ich zdrowiu. Ale chyba nie tylko ja wiem, że każdy musi myśleć o sobie i samemu kontrolować to co się kupuje i je. Prawda?

A co do MLEKA sojowego, to piję, a jakże. Na początku niezbyt przepadałam za smakiem, ale teraz zupełnie się do niego przyzwyczaiłam. Używam praktycznie do wszystkiego jako zamiennik mleka krowiego, również do porannych owsianek.

Nektarynkowo-bananowa owsianka z siemieniem i masłem orzechowym

Ta owsianka jest kremowa, z dodatkiem nektarynek, bananów, siemienia lnianego, MASŁA orzechowego. To pyszne śniadanie lub przekąska po treningu.

Co dobrego jest w tej miseczce? Jest pełna błonnika, białka, zdrowych tłuszczy (w tym omega-3), antyoksydantów i słodkości z naturalnych, owocowych źródeł. Owsianka to zdecydowanie mój najlepszy sposób na szybkie śniadanie. Jest prosta, szybka i można ją przygotować za każdym razem inaczej.

Filmik z przepisem 🙂

Nektarynkowo-bananowa owsianka z siemieniem i masłem orzechowym

1 porcja (ok. 400 kcal)

czas przygotowania: ok. 15 minut

koszt: ok. 3,10 zł

Składniki:

płatki owsiane 40 g

mleko roślinne 230 ml

banan 1 sztuka

cynamon do smaku

nektarynka 1 sztuka

masło orzechowe 1 łyżeczka

siemię lniane 1 łyżka

Wykonanie:

Płatki owsiane miksujemy z mlekiem, połową banana i cynamonem. Podajemy z drugą połową pokrojonego banana, nektarynką, masłem orzechowym i siemieniem.



  • Owsianka prezentuje się pysznie 🙂
    Za mlekiem sojowym nie przepadam, ale to na pewno kwestia przyzwyczajenia 🙂

    • Zdecydowanie przyzwyczajenia. Ja na początku bardzo go nie lubiłam, wręcz było dla mnie nie zjadliwe, ale zaczęłam właśnie od dodawania go do owsianek itp 😉

  • Nam też to nie przeszkadza ale nie mało wegan ma z tym problem kiedy nazywa się jakiś vege produkt np. kotletem, kiełbasą czy właśnie mlekiem. Jednak nie da się już tego zmienić, bo takie nazwy się przyjęły i są popularne 🙂

  • Ja akurat lubię jak funkcjonuje poprawne nazewnictwo. Ot, takie skrzywienie 😉
    Może nie jest to coś, co jakoś przeszkadza mi w życiu, ale można pokusić się o nazywanie rzeczy „po imieniu”. Byłby to w sumie ciekawy temat akcji promocyjnej ;))