Zdrowe Jabłkowe Ciastka

Bardzo prosty przepis na delikatne, Zdrowe Jabłkowe Ciastka o smaku cynamonowym. Idealna przekąska na śniadanie!

Znacie to uczucie, kiedy wchodzicie do lidla albo biedronki i Wasz wzrok pada w pierwszej kolejności na dział z pieczywem, gdzie właśnie zostały rzucone jeszcze parujące bułeczki francuskie z owocami? Hmm… nie powiem, że jest łatwo przejść obok nich obojętnie. Ja staram się nabrać prędkości i lecieć prosto na część warzywno-owocową. Dawniej pakowałam sobie parę takich słodkości do torebeczki, jadłam połowę, a resztę zanosiłam Ukochanemu. Oczywiście już tego nie robię i prócz zapachu, który jest na prawdę kuszący, na wspomnienie ich smaku, w cale nie mam apetytu żeby je zjeść. Kiedy teraz o nich pomyślę wydają mi się za słodkie i sztuczne…

zdrowe jabłkowe ciastka

Jednakże ostatnio ten zapach (nie wiem czy było w nich pieczone jabłko, ale zdecydowanie właśnie tak pachniało), chodził za mną parę dni i dlatego postanowiłam zrobić sobie domowe, zdrowe ciastka z kawałeczkami jabłek. Takie, których zapach rozniesie się po mieszkaniu; bez cukru i z dużą porcją protein.

W większości ciastek możecie znaleźć bardzo dużą ilość masła i śmietany. W tym przypadku jest zupełnie inaczej! Użyłam jedynie 35g masła na 4 porcje.

Ponieważ nie ma dużo masła ani śmietany, aby zachować wilgotność ciastek użyłam mojego ulubionego jogurtu greckiego, który doskonale sprawdza się w wypiekach. Jest on również źródłem dodatkowego białka w ciastkach.

zdrowe jabłkowe ciastka

Oczywiście doskonałe połączenie smakowe jabłek i cynamonu zna chyba każdy i ciężko go nie uwielbiać. Tym razem nie starłam jabłka ale pokroiłam go na małe kawałeczki, żeby było lepiej wyczuwalne.

Tak więc mamy słodką przekąskę na śniadanie z dodatkiem świeżych owoców i o genialnym smaku cynamonu. Najlepiej! 😀

zdrowe jabłkowe ciastka

Mam nadzieję, że wypróbujecie przepis i podzielicie się ze mną Waszymi wrażeniami 😉 Jeżeli szukacie innym przepisów na ciastka to kliknijcie tutaj -> klik!

Zdrowe Jabłkowe Ciastka

4 porcje (8 ciastek, 1 porcja to ok. 300kcal)

Składniki:

jogurt grecki 135g

mleko 60ml

masło w temperaturze pokojowej 35g

miód 20g

mąka pszenna 200g

proszek do pieczenia 1 łyżka

cynamon 1 łyżka

jabłko 1 sztuka

Wykonanie:

Nastawiamy piekarnik na 220 stopni. Jogurt grecki miksujemy z mlekiem, masłem i miodem. Następnie dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i cynamon. Dokładnie mieszamy i na koniec dodajemy drobno pokrojone jabłko.

Ciasto przenosimy na papier do pieczenia i łyżką formujemy okrągły placek. Nożem przecinamy go na 8 części (w kształcie trójkątów). Smarujemy całość mlekiem i pieczemy ok. 20 minut.

 

 

Zapisz

Zapisz