Zdrowe, wegańskie tiramisu

Marzenia się spełniają 😀 – oto zdrowa, wegańska wersja tiramisu! I do tego bardzo prosta w przygotowaniu 🙂

Praca na drugą zmianę ma wiosną wiele plusów. Wstaję już o świcie, więc zaczynam dzień jeszcze przed 7. Mogę pobiec do sklepu, zrobić zakupy i już przed 9 brać się za przygotowanie… tiramisu! Które później spakuję ze sobą do pracy, żeby trochę umilić sobie życie 😀

zdrowe wegańskie tiramisu

Tak też zrobiłam, rano ogarnęłam to co trzeba i zabrałam się za przygotowanie tego WSPANIAŁEGO deseru. Ile mi to zajęło? Dosłownie chwilę 🙂 Dzięki temu zostało mi jeszcze dużo czasu na lekturę książki, trening i zrobienie obiadu. Poranek doskonały 😀

A żeby tego było mało, mój dzisiejszy deser jest zdrowy, nisko-tłuszczowy i wegański! Wegańskie tiramisu???!!! Tak! Już dawno przymierzałam się do tego, żeby zastąpić mascarpone tofu. I powiem Wam, że się udało. Tofu nie smakuje jak tofu, ale miodowo-waniliowy krem 🙂

Zdrowe, wegańskie tiramisu

5 porcji (1 porcji to ok. 300 kcal)

czas przygotowania to ok. 1h (w tym 20 minut pieczenia)

kosz to ok. 2 zł za porcję

Składniki:

mleko roślinne 130 ml

sok z 1/4 cytryny

mąka pszenna pełnoziarnista 180 g

olej kokosowy lub inny roślinny 10 g

cukier lub ksylitol 50 g

proszek do pieczenia 1/2 łyżeczki

soda oczyszczona 1/2 łyżeczki

szczypta soli

naturalne tofu 2 kostki (po 180 g)

olej kokosowy 1 łyżeczka

skórka z cytryny

syrop klonowy (lub miód dla nie wegan ) 40 g

świeża wanilia 1/3 laski

odrobina mleka roślinnego

zaparzona kawa ok. 200 ml

alkohol (opcjonalnie) 2 łyżki

kakao do posypania

owoce do podania

Wykonanie:

Nastawiamy piekarnik na 180 stopni. Do mleka roślinnego dodajemy sok z cytryny, mieszamy i odstawiamy (mleko powinno się zważyć). Mąkę mieszamy z olejem, cukrem, proszkiem do pieczenia, sodą i solą.

Powoli dodajemy zważone mleko i mieszamy. Ciasto powinno być na tyle lepkie, że możemy je przełożyć na papier do pieczenia i rozsmarować, tak aby miało ok. 2 cm grubości.

Ciasto pieczemy ok. 20 minut. Po wyjęciu odstawiamy do wystygnięcia. Zaparzamy kawę z dodatkiem alkoholu. W tym czasie przygotowujemy krem.

Miksujemy tofu z odrobiną mleka, a następnie mieszamy ze skórką cytryny, wanilią, syropem. Na dno naczynia (miseczka, szklanka) wykładamy kawałki ciasta.

Nasączamy je kawą. Wykładamy krem, posypujemy kakaem i powtarzamy to wszystko jeszcze raz tworząc kolejną warstwę. Przyozdabiamy owocami.