Zdrowy Cukiniowy Chlebek

Kiedy przychodzi weekend lub jesienny wieczór nachodzi mnie wielka ochota na pieczenie. Leniwe popołudnie z kawą w ręku i rozchodzącym się po mieszkaniu aromatem pieczonego ciasta to coś co zdecydowanie uwielbiam. To taka chwila na zatrzymanie się i relaks. A później jest pora na cieplutki, Zdrowy Cukiniowy Chlebek.

zdrowy cukiniowy chlebek

Uwielbiam takie chlebki za prostotę w ich przygotowaniu, cudowny smak i to, że można je zabrać wszędzie ze sobą. Doskonale nadają się jako przekąska podczas spaceru czy na rowerze.

Pieczenie jest dla mnie czasem powrotem do dzieciństwa, kiedy wszystko kręciło się wokół mnie tak powoli i spokojnie. Zawsze można było znaleźć czas na zrobienie ciasta wspólnie z mamą, babcią lub ciocią. Ach jak ja uwielbiałam to pieczenie. Teraz nie jest ono niestety pozbawione pośpiechu. Nawet jeżeli nigdzie się fizycznie nie spieszę, to cały czas mam pośpiech w głowie i ciężko mi się go pozbyć. Wydaje mi się jakby wskazówki zegara chodziły 2 razy szybciej niż kiedyś. Mam nadzieję pomimo wszystko, że kiedyś jeszcze zwolnią. I z takim nostalgicznym akcentem, kubkiem kawy i cukiniowym chlebkiem w rękach mijają mi teraz wieczory.

zdrowy cukiniowy chlebek

Ponieważ lubię takie minimalistyczne przepisy dzielę się nim również z Wami, abyście mogli tak jak ja pocieszyć się takim prostym i jednocześnie niesłychanie smacznym chlebkiem.

Chlebek doskonale się sprawdza posmarowany serkiem ricotta lub homogenizowanym. Ale również sam, bez żadnych dodatków smakuje pysznie!

zdrowy cukiniowy chlebek

Życzę Wam miłych i przyjemnych, powolnych wieczorów!

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu. A jeśli szukacie innych pomysłów na słodki chlebek to kliknijcie tutaj -> klik! 😉

Zdrowy Cukiniowy Chlebek

4 porcje (1 porcja to ok. 250kcal)

Składniki:

masło lub olej kokosowy roztopiony 25g

jajka 2 sztuki

mąka pszenna 90g

mąka ziemniaczana 50g

cynamon 1 łyżeczka

proszek do pieczenia 1 łyżeczka

skórka z cytryny

cukinia 1 sztuka

miód 25g

Wykonanie:

Nastawiamy piekarnik na 165 stopni. Jajka mieszamy z mąką pszenną, ziemniaczaną, cynamonem, proszkiem do pieczenia, skórką z cytryny, startą cukinią, miodem.

Na koniec dodajemy roztopione masło lub olej kokosowy i przenosimy do keksówki o długości ok. 15-20cm. Pieczemy ok. 35 minut (do suchego patyczka). Chlebek po ostudzeniu podajemy sam lub z serkiem ricotta.

 

 

 

Zapisz

Zapisz



3 thoughts on “Zdrowy Cukiniowy Chlebek”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*