Zdrowy Pudding Chia z Czereśniami

Zdrowy Pudding Chia z Czereśniami – dobry, prosty i szybki w przygotowaniu, a do tego orzeźwiający i pożywny. Idealny na śniadanie!

Kiedy chodziłam do podstawówki i kończył się rok szkolny, w tym samym dniu kiedy odbierałam świadectwo (a czasem nawet nie zdążyłam go odebrać) zaczynały się moje wakacje i wyjazd do Babci na wieś. Uwielbiałam te błogie wakacje. Całe dnie spędzane na dworze. Nie zawsze były to zabawy, ale często również obowiązki i pomoc dziadkom w prowadzeniu przydomowego ogrodu. Oczywiście zrywanie owoców nie należało do najprzyjemniejszych zajęć, ale już ich zajadanie tak 😀

Trochę wstyd się przyznać, ale na szaber również się chodziło. Z tego co pamiętam głównie na maliny i gruszki 😀

W ciągu wakacji na prawdę zajadałam owoce lata na potęgę! Obiady mojej babci były przeważnie lekkie i również sezonowe. Do dziś o nich myślę i tęsknię za tym smakiem.

zdrowy pudding chia

Dzisiejszy deser trochę przypomina mi tamte czasy, ze względu na dodatek świeżutkich czereśni, ale umówmy się, o nasionach chia to jeszcze parę lat temu nikt nie słyszał. Cieszę się, że ich spróbowałam i teraz często używam w kuchni nie tylko ze względu na konsystencję jaką nadają deserom, ale również zdrowe właściwości.

Taki zdrowy pudding chia uwielbiam przygotowywać na śniadanie! – jest bogaty w białko, zdrowe tłuszcze i błonnik, czyli wszystko co potrzebne żeby zachować poranną energię na dłużej. Do tego słodkie czereśnie i miód, aby było również pysznie 🙂

zdrowy pudding chia

A jakie są Wasze ulubione śniadania? Próbowaliście już nasion chia?

Jeżeli szukacie innych pomysłów na nasiona chia to kliknijcie tutaj -> klik!

Zdrowy Pudding Chia z Czereśniami

ilość: 4 porcje

Składniki:

mleko migdałowe lub zwykłe 650ml

nasiona chia 165g

ksylitol lub cukier 1 łyżka

miód wg uznania

czereśnie 100-250g

Wykonanie:

 Nasiona chia zalewamy mlekiem i mieszamy z ksylitolem i miodem (dodajemy tyle ile lubimy). Pudding rozkładamy do szklaneczek lub słoiczków i chowamy na noc do lodówki.

Podajemy z czereśniami.

Zapisz



  • My mamy wrażenie, że kiedyś mimo, że jadło się te wszystkie owoce to nie doceniało się aż tak bardzo ich smaku 🙂 Teraz jakoś jesteśmy bardziej świadome tego co jemy i umiemy je fajnie wpleść do codziennego menu 🙂 Twoja porcja śniadaniowo-deserowa bardzo nam się podoba 🙂

    • Dziękuję 🙂
      Macie zupełną rację z tą świadomością! Teraz staram się delektować każdym smakiem, jagody jem jedna po drugiej, a nie tak jak kiedyś garściami jakby miał się skończyć świat 😀

  • super pomysł na zdjęcie, wygląda niesamowicie! 🙂

    • Dziękuję pięknie 🙂

  • Fabryka Pomysłów

    ja przeważnie robię taki pudding pół na pół z jogurtem lub na mleku kokosowym 🙂 pycha 🙂