Zupa w Tajskim Stylu

Zupa w Tajskim Stylu to pomysł na doskonały obiad, który możemy przygotować z wyprzedzeniem i nawet na parę dni. Możecie ją przygotować z łatwo dostępnych składników i to szybciej niż myślicie. Podana z ryżem stanowi pożywny i smaczny posiłek.

zupa w tajskim stylu

Może kiedyś uda mi się skosztować oryginalnych tajskich dań. Może będzie to gdzieś nad brzegiem oceanu, gdzieś gdzie czas się nie liczy, a liczą się ludzie, emocje i smaki. Pewnie wtedy mocno zweryfikuję swoje wyobrażenie o tamtejszym jedzeniu i jego smaku.

zupa w tajskim stylu

Póki co jednak, jestem w domu i robię spolszczoną wersję tajskiego curry. Staram się jednak zachować tajski klimat, dodać aromatyczne przyprawy i połączyć smaki. Ostry smak chili z kwaśną limonką i słodkim mleczkiem kokosowym. Oczywiście curry przygotowuje się na bazie kolendry. Jednak, że nie miałam jej pod ręką, a za to znalazła się pietruszka, to wybrałam ją w zastępstwie. Wyszło pysznie! Delikatnie słodkie z aromatem przypraw i limonki.

Eksperymentujcie i twórzcie potrawy na własne potrzeby i ze świeżych, łatwo dostępnych produktów. Nie raz może okazać się, że efekt zaskoczy Was bardziej niż było w przypadku oryginału.

zupa w tajskim stylu

Jeżeli wypróbujecie przepis to koniecznie podzielcie się ze mną wrażeniami w komentarzu. A jeśli szukacie innych pomysłów na zupę to kliknijcie tutaj -> klik!

Zupa w Tajskim Stylu

2 porcje (1 porcja to ok. 330kcal)

Składniki:

masło lub olej kokosowy do smażenia

pieczarki 250g

cebula 1 sztuka

papryka 1/2 sztuki

cukinia 1 sztuka

marchewka 1 sztuka

fasola czerwona 75g

ksylitol lub cukier 1 łyżeczka

mleczko kokosowe 135g

woda 250ml

ryż ok. 65g

curry:

natka pietruszki 0.5 pęczka

bazylia parę świeżych listków

czosnek 3 ząbki

kminek 1/2 łyżeczki

imbir 1/3 łyżeczki

sok z 1/2 limonki

trawa cytrynowa 1/2 łyżeczki

cebula 1 sztuka

chili wg uznania

sól do smaku

Wykonanie:

Składniki na curry miksujemy w blenderze lub za pomocą rozdrabniacza. Na maśle podsmażamy pieczarki. Grzyby smażymy do całkowitej utraty wody i zarumienienia.

Następnie dodajemy resztę warzyw i smażymy jeszcze ok. 5 minut. Warzywa przenosimy do gotującej się wody. Dodajemy przyprawy, mleczko kokosowe i gotujemy ok. 10-15 minut.

Zupę podajemy z ryżem.

Zapisz

Zapisz